خانه تماس با ما مقالات

راهنمای خرید میوه خشک کن و پر فروش ترین میوه خشک کن ها در ایران

خرید میوه خشک کن

این روزها به منظور هر مدل کاری در آشپرخانه، یک دستگاه مثل میوه خشک کن طراحی و تولید شده است تا بتوانید سریع و به راحتی با آن کار کنید. اگرچه اغلب افراد صرفا این دستگاه‌ها را تهیه نموده تا قفسه های کابینت ها خالی نباشند و در اکثر اوقات مواقع تمایل دارند امور خود را به صورت دستی انجام دهند. به عنوان مثال مبلغ بالایی برای خرید آب مرکبات گیری پرداخت نموده اند ولی همچنان با دست (آبمیوه گیری دستی)، آب پرتقال می گیرند.

معرفی بهترین میوه خشک کن ها همراه با لینک خرید از دیجی کالا

 
 

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
میوه خشک کن فلر مدل FD 500
میوه خشک کن فلر مدل FD 500

2
میوه خشک کن گرند مدل GR-1111
میوه خشک کن گرند مدل GR-1111

3
میوه خشک کن ساپر مدل  SFD-5980
میوه خشک کن ساپر مدل  SFD-5980

4
میوه خشک کن گوسونیک مدل GFD-514
میوه خشک کن گوسونیک مدل GFD-514

5
میوه خشک کن بیشل مدل BL-FD-005
میوه خشک کن بیشل مدل BL-FD-005

6
میوه خشک کن ساپر مدل  SFD-5860D
میوه خشک کن ساپر مدل  SFD-5860D

7
میوه خشک کن فلر مدل FD 500 BK
میوه خشک کن فلر مدل FD 500 BK

8
میوه خشک کن هامسول مدل  HS310
میوه خشک کن هامسول مدل  HS310

9
میوه خشک کن سایا مدل GP-102
میوه خشک کن سایا مدل GP-102

بهترین ها

1
2

میوه خشک کن گرند مدل GR-1111

3

میوه خشک کن ساپر مدل  SFD-5980

4

میوه خشک کن گوسونیک مدل GFD-514

5

میوه خشک کن بیشل مدل BL-FD-005

6

میوه خشک کن ساپر مدل  SFD-5860D

7

میوه خشک کن فلر مدل FD 500 BK

8

میوه خشک کن هامسول مدل  HS310

9

میوه خشک کن سایا مدل GP-102


فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

5

بررسی و راهنمای خرید بهترین میوه خشک کن ها در بازار 

در این بین اموری نیز هست که اگر این ابزارها نباشند، انجام دادن آن ها غیرممکن یا خیلی دشوار است. یکی از این امور خشک نمودن انواع میوه و سبزیجات می باشد که اگر بخواهیم به صورت دستی این امر را انجام دهید احتمال دارد یک الی دو هفته انتظار بکشیم و در آخر هم نتیجه خوبی نگیریم. دستگاه میوه خشک کن، یک ابزار کارآمد محسوب می شود که اگر سلامت بدن شما برایتان حائز اهمیت است، قطعا زیاد مورد استفاده شما قرار خواهد گرفت. بنابراین میوه و سبزیجات بدون اینکه چندان تغییر شکل بدهند، خشک خواهند شد و رنگ، عطر و طعم خوبی نیز دارند، ارزش غذایی خود را حفظ می نمایند و از میکروب های اطراف دور هستند.

احتمال دارد میوه یا صیفی جات مدت طولانی در یخچال نگهداری شده باشند و رو به خرابی و پوسیدگی باشند، قطعا شما قادر نیستید در طول ۲۴ ساعت  چند کیلو کیوی را نوش جان کنید، لذا این محصولات پس از چند روز دیگر قابل مصرف نیستند. ولی درصورتی که دستگاه میوه خشک کن داشته باشید این امکان برای شما وجود خواهد داشت که مواد غذایی را خشک نموده و به منظور مصرف برای بازه زمانی طولانی نگهداری کنید. نیاز نیست انتظار بکشید تا فصل زردآلو و آلبالو برسد، با دستگاه خشک کن میوه و سبزی شما می توانید آن ها را خشک نموده و در طول سال هر زمان که خواستید آن ها را مورد مصرف قرار دهید.

به این ترتیب در رابطه با هزینه ای که به منظور تهیه این وسیله پرداخت می کنید، نگران نباشید چراکه با ویزگی هایی  که این ابزار در اختیار شما می گذارد، به آسانی می توانید همه هزینه ها را در بازه زمانی کوتاهی با صرفه جویی کردن و نگه داشتن طولانی مدت مواد غذایی، برگردانید.

میوه خشک شده از خوشمزه ترین و سالم ترین خوراکی های موجود است که با پرداخت هزینه ای بسیار به صرفه می توانید در خانه خود همواره این تنقلات دلچسب را آماده کنید. شما به آسانی می توانید به کمک میوه خشک کن آلبالو، شلیل، قارچ، صیفی جات و… را خشک نموده و از سبزیجات خشک شده در اکثر غذا ها یا ماست استفاده کنید یا میوه های خشک شده مقوی را به عنوان میان وعده سالم برای اعضای خانواده خود مورد استفاده قرار دهید و دیگر احتیاجی به پرداخت هزینه های بسیار به منظورخریداری خوراکی های غیر بهداشتی نداشته باشید.  لذا با این وسیله قابل استفاده در همه فصل ها دیگر بابت میوه های مانده در یخچال و حرام شدن آن ها نگران نباشید.

 اول به این پرسش جواب می دهیم که هدف از تهیه یک دستگاه میوه خشک کن چیست؟

علت اصلی مورد استفاده قرار دادن یک میوه خشک کن، حفظ ارزش غذایی و ویتامین های موجود در غذا بدون فاسد و خراب شدن آن ها می باشد. دلیل اولیه فاسد و پوسیده شدن میوه و صیفی جات رطوبت موجود در آن ها است و اغلب مواد غذایی دارای رطوبت هستند، به عنوان مثال رطوبت در مواد غذایی بین ۲ تا ۹۶ درصد متفاوت است. هرچند درمجموع رطوبت در محصولات غذایی مفید است، اما این رطوبت در بازه زمانی طوبانی سبب می شود که میکروب ها و قارچ ها پس از چند روز یا حتی چند ساعت در آن محیط رشد نمود و مواد مصرفی را خراب نمایند.  لذا با استفاده از این ابزار می توانید مانع رشد قارچ ها شوید و بازه زمانی نگهداری و مصرف محصولات غذایی را ۴ تا ۷ سال افزایش دهید و همواره از مصرف میوه های خشک و طبیعی لذت ببرید.

چند شیوه جهت حفظ ارزش غذایی و افزایش بازه زمانی برای نگهداری و مصرف آن وجود دارد که احتمالا هرکدام به اصول مجزایی دارد اما هدف کلیه آن ها  متوقف نمودن رشد میکروب ها می باشد، متداول ترین شیوه مورد استفاده اشخاص فریز نمودن مواد مصرفی است، با گذاشتن غذا در دمای کمتر از صفر درجه می توانید از رشد میکروب ها جلوگیری کنید.  اگرچه در این شیوه جای زیادی از فریزر شما اشغال خواهد شد، مواد مغذی و پروتئین های موجود در آن تقریبا از دست رفته و بلافاصله پس از درآوردن مواد مصرفی، یخ آن آب شده و پس از چند ساعت رو به خرابی می رود.

شیوه دیگر گذاشتن  میوه ها در ترکیب آب نمک یا آب سرکه می باشد که مانع از رسیدن هوا به آن و در نتیجه خرابی آن خواهد شد. با این شیوه این امکان وجود خواهد داشت که تا چند سال مواد مصرفی خود را نگهداری و مصرف نمایید، اگرچه همه میوه ها را نمی توان به این شیوه نگهداری نمود.

 

در مجموع روش خشک کردن محصولات مصرفی بهتر و موثرتر است  زیرا به آسانی می توانید مواد مصرفی باقی مانده را خشک نموده و در یک کیسه فریزر به منظور نگهداری قرار دهید. خشک نمودن غذا بوسیله ایجاد حرارت سبب بخار رطوبت موجود در غذا می شود. حرارت  تولید شده بین ۸۵ تا ۱۶۰ درجه فارنهایت می باشد رطوبت بوسیله هوای گرم و سبب دوام بیشتر مواد مصرفی می شود.

 

اگرچه تهیه دستگاه میوه خشک کن کمی دشوار است و از آنجایی که تنوع بسیاری دارد احتمال دارد دچار سردرگمی و انتخاب اشتباه شوید. کار اصلی این وسیله بخار کردن رطوبت است که به آسانی، هر نوع خشک کنی این کار را انجام می دهد اما چیزی که این ابزار ها را از هم متمایز می نماید قابلیت های کارآمد اضافی در آن ها است.

لذا در این مقاله قصد داریم  ملاک ها و شاخصه های مهم در حین خرید یک میوه خشک کن را به شکل جامع و مفید توضیح دهیم و در آخر محصولات پرفروش و معتبر بازار را معرفی می کنیم تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید و خرید کنید.

تعداد طبقه ها

در حین خرید میوه خشک کن، به طبقه های آن توجه کنید که آیا فاصله آن ها از یکدیگر مناسب است یا خیر. بعضی از آن ها به شکل طبقه های روی هم تولید شده  که به شکل کشویی به طرف جلو، می توان آن ها را باز کرد و بعضی روی هم قفسه هایی دارند که برای استفاده از ققسه های پایین باید قفسه های بالا را بردارید. هر دو مدل ویژگی های منحصربه فرد خود را دارند، پس در این مورد بسته به نیاز و سلیقه خود تصمیم بگیرید. شما نسبت به میزان مواد مصرفی که در هر مرتبه خشک می نمایید بهتر است دستگاهی با تعداد طبقه های بیشتر و یا کمتری خریداری کنید.

در محصولاتی که طبقه های آن ها روی هم قرار دارد و کشویی باز می شوند، یک فن تعبیه شده است که هوا را به تمام قفسه ها می فرستد و سبب می شود همه میوه ها چه در قفسه اول اول و چه قفسه آخر با هم به مرحله خشک شدن برسند. فایده اصلی این محصولات این است  که شما می توانید در هر طبقه یک نوع مواد غذایی بگذارید و آن ها را مجزا خشک نمایید و هر طبقه را با توجه به بازه زمانی که درنظر دارید، بررسی کنید. به عنوان مثال مواد غذایی مثل قارچ قطعا شرایط متفاوت تری و مدت زمان کمتری به منظور خشک شدن نیاز دارد.

میوه خشک کن هایی با طبقه های روی هم از یک فن در بخش زیرین خود طراحی و تولید شده اند، درصورتی که از این محصولات استفاده می نمایید، می توانید به اندازه  و یا هر قفسه ای که نیاز دارید از آن تهیه نمایید. بعضی از برند ها امکان ارتقا و افزودن طبقات را در خود قرار داده اند ولی هوای گرم در قفسه های بالا و پایین به یک اندازه نیست.  لذا بهتر است طبق تجربه و یا روش کار داخل کتابچه راهنما، مواد غذایی خاصی را در قفسه های بالا و سایر مواد مصرفی را در قفسه های پایین بگذارید.

ترموستات دستگاه

تهیه انواع میوه خشک کن های دارای ترموستات را اولویت قرار دهید. زمانی که شما این محصول را تهیه می کنید می توانید هر مدل ماده مصرفی را در آن به مرحله خشک شدن برسانید.  از آنجایی که این مواد مصرفی میزان حرارات متفاوتی احتیاج دارند و در دمای مشخصی خشک می شوند بهتر است دستگاهی تهیه کنید که محدوده گسترده ای از درجه حرارت ها را داشته باشد و توسط ترموستات قادر باشد این میزان حرارت ها را به درستی تنظیم و تثبیت نماید.

به عنوان مثال  به منظور خشک نمودن بعضی از سبزیجات، دما باید پاینن ۹۰ درجه فارنهایت باشد اما ماهی ها و یا انواع میوه برای خشک شدن به دمای بالا ۱۳۰ درجه نیاز دارند.

 

 گردش هوا

 

مدل فن و سایز آن می تواند یک گردش هوای مناسب و یکسانی را در کل این وسیله ایجاد کند.  تیغه های استفاده شده برای پخش هوای یکسان در کل دستگاه به افقی و عمودی بودن آن ها بستگی دارد. اگر که فن، به درستی کار نکند احتمال دارد رطوبت بعضی از مواد مصرفی باقی بماند در صورتی که دیگر مواد مصرفی به درستی خشک شده اند.

گنجایش

گنجایش میوه خشک کن متغیرهای متفاوتی دارد. به عنوان مثال این محصول با گنجایش بالا قادر است در هر بار مواد مصرفی بیشتری را خشک نموده و یا از توان بالاتری جهت خشک نمودن این میوه ها استفاده نماید.

اگرچه در حین انتخاب و خرید میوه خشک کن به فکر مکان نگهداری این وسیله نیز باشید. اگر که تمایل داشته باشید از محصولاتی با گنجایش بالاتر استفاده نمایید باید فضای بیشتری برای  قرار دادن آن در نظر داشته باشید. اما محصولات کم ظرفیت فضای کمتری اشغال می کنند.

سوالات متداول راهنمای خرید میوه خشک کن و پر فروش ترین میوه خشک کن ها در ایران

فروش ویژه