خانه تماس با ما مقالات

بررسی و خرید بهترین ماشین ظرفشویی به همراه معرفی بهترین ماشین ظرفشویی ها

بررسی و راهنمای خرید بهترین ماشین ظرف شویی 

استفاده از بهترین ماشین ظرفشویی برای شستن ظروف در میان خانم ها بسیار رواج یافته است. البته شاید به دلیل قیمت بالای این محصول بسیاری از افراد خرید بهترین ماشین ظرفشویی را برای منزل خود ضروری ندانند اما اگر خواهان این محصول هستید بهتر است مطلب زیر را تا آخر بخوانید. در مورد بهترین ماشین ظرفشویی دانستن چند نکته می تواند در انتخاب نهایی بسیار تاثیرگذار باشد. کافی است کمی زمان بگذارید و این مطلب را تا انتها بخوانید. در آخر این مطلب نیز توضیحاتی از پر فروش ترین ماشین های ظرفشویی در ایران را برایتان آورده ایم.

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M
ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M

2
ماشین ظرفشویی دوو مدل DDW-M1411
ماشین ظرفشویی دوو مدل DDW-M1411

3
ماشین ظرفشویی آریستون مدل LFO 3P23 WL
ماشین ظرفشویی آریستون مدل LFO 3P23 WL

4
ماشین ظرفشویی شارپ مدل QW-V634
ماشین ظرفشویی شارپ مدل QW-V634

5
ماشین ظرفشویی زیرووات مدلZDP-1T67
ماشین ظرفشویی زیرووات مدلZDP-1T67

6
ماشین ظرفشویی الگانس مدل EL9004
ماشین ظرفشویی الگانس مدل EL9004

7
ماشین ظرفشویی رومیزی مایدیا مدل WQP6-3602F
ماشین ظرفشویی رومیزی مایدیا مدل WQP6-3602F

بهترین ها

1

ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS88TW01M

2

ماشین ظرفشویی دوو مدل DDW-M1411

3

ماشین ظرفشویی آریستون مدل LFO 3P23 WL

4

ماشین ظرفشویی شارپ مدل QW-V634

5

ماشین ظرفشویی زیرووات مدلZDP-1T67

6

ماشین ظرفشویی الگانس مدل EL9004

7

ماشین ظرفشویی رومیزی مایدیا مدل WQP6-3602F


فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

5

 

بررسی و راهنمای خرید بهترین ماشین ظرفشویی ها در بازار 

 

اگر به دنبال خرید یک ماشین ظرفشویی مطمعن و مناسب هستید با ما همراه باشید:

 

به طور کلی سه نوع ماشین ظرفشویی در بازار لوازم خانگی موجود می باشد: ماشین های ظرفشویی توکار، رومیزی و ایستاده.

هر سه نوع یک عمل را انجام می دهند و آن هم شستن ظروف کثیف شماست و این که کدام یکی از مدل های ماشین ظرفشویی را انتخاب کنید بستگی به اندازه آشپزخانه و سلیقه شما دارد.

ماشین های ظرفشویی توکار کدامند؟

بهترین ماشین ظرفشویی های توکار برای کسانیکه به دنبال ایجاد سبکی مدرن در آشپزخانه خود هستند بسیار مناسب است. البته علاوه بر زیبایی، فضای کمتری را نیز نسبت به دیگر مدل ها اشغال خواهند کرد. این نوع از ماشین ظرفشویی ها معمولا در زیر سینک های ظرفشویی نصب می شوند.

ماشین های ظرفشویی رومیزی کدامند؟

ماشین ظرفشویی های رومیزی دارای ظرفیت پایین تری نسبت به دیگر مدل ها هستند و اغلب در ظرفیت های ۶ نفره و ۸ نفره قابل در بازار موجودند. این مدل از ماشین های ظرفشویی بر روی کابینت قرار داده می شوند و ویژگی مثبت آن ها قابلیت حمل و جابه جایی شان است. از نظر قیمت نیز از دو نوع دیگر ارزان تر هستند.

ماشین های ظرفشویی ایستاده کدامند؟

بهترین ماشین ظرفشویی های ایستاده نیز طرفداران خاص خود را در بازار لوازم خانگی دارد و شاید بتوان گفت جزو پر طرفدار ترین نوع ماشین های موجود در بازار هستند.

عموما افرادی که دارای خانواده پر جمعیت هستند بهتر است این گزینه را برای خرید انتخاب کنند. البته افرادی که دارای جمعیت کمتر هم باشند می توانند ظروف خود را از صبح جمع آوری کرده و هنگامی که ماشین ظرفشویی پر شد آن را روشن کنند، پس می توان گفت که این نوع از بهترین ماشین ظرفشویی ها برای هر خانواده و با هر میزان جمعیتی مناسب است.

همچنین در بعضی از مدل های ماشین ظرفشویی های ایستاده، گزینه ای تحت عنوان قابلیت نیم شور وجود دارد. با وجود این گزینه میتوانید هنگامی که نصف ماشین ظرفشویی پر شده باشد، ظروف خود را با مصرف آب و شوینده کمتر بشویید.

انتخاب بهترین ماشین ظرفشویی متناسب با تعداد افراد خانواده:

ماشین های ظرفشویی در ظرفیت های متفاوتی تولید می شوند و ظرفیت های ۶، ۸، ۱۲ و ۱۴ نفره انواع متداول آن هستند. اگر در یک خانواده ۶ نفره و بیشتر هستید استفاده از ماشین های ظرفشویی ۱۲ تا ۱۴ نفره می تواند مناسب باشد. ماشین های ظرفشویی توکار و ایستاده با این ظرفیت ها در بازار موجود هستند. برای خانواده های کمتر از ۶ نفر، ماشین ظرفشویی های رو میزی نیز می تواند پاسخگو باشد.

مخزن ماشین های ظرفشویی:

نوع و جنس مخزن بهترین ماشین ظرفشویی بر قیمت آن بسیار تاثیر گذار است. برخی از ماشین های ظرفشویی دارای مخزن های پلاستیکی هستند و برخی از جنس فولاد ضد زنگ یا استیل. البته مخزن های استیل بهتر از مخزن های پلاستیکی است. مخزن های استیل باعث جلوگیری از رسوب و ایجاد لک بر روی ظروف می شوند. البته نگهداری این نوع از ماشین های ظرفشویی نیز نیازمند دقت خاصی است. مثلا در هنگام استفاده از این ماشین های ظرفشویی نباید از مواد شوینده ای که دارای سفید کننده هستند استفاده کرد. با این حال نگران نگهداری از ماشین های ظرفشویی نباشید چرا که هر چه لازم باشد در داخل دفترچه راهنمای محصول مورد نظرتان موجود است و با مطالعه کامل آن می توانید از تمام اطلاعات مربوط به استفاده و نگهداری از ماشین ظرفشویی خود مطلع شوید.

عموما ماشین های ظرفشویی که دارای مخزن های استیل هستند از قیمت بالاتری نسبت به مخزن های پلاستیکی برخوردار هستند.

قفسه های ماشین های ظرفشویی؟

قفسه های ماشین ظرفشویی به طور استاندارد و برای قرارگیری ظروف اندازه گیری و ساخته شده اند. این قفسه به صورت دو طبقه و یا سه طبقه در داخل ماشین ظرفشویی قرار می گیرند.

قفسه های موجود در ماشین های ظرفشویی برای قرار دادن ظروف، لیوان، قاشق و چنگال و برخی ظروف بزرگ تر مانند قابلمه ها در نظر گرفته شده اند.
برخی از قفسه ها دارای قابلیت تنظیم هستند و میتوانید میزان ارتفاع آن ها را با توجه به نوع و اندازه ظروف خود تنظیم کنید. حتی می توانید قفسه ها را به طور کامل از درون ماشین ظرفشویی خارج کرده و فضای داخل ماشین را افزایش دهید.

میزان مصرف آب در طول استفاده از ماشین ظرفشویی:

عموما ماشین های ظرفشویی، آب بسیار زیادی را مصرف می کنند. اما در مقایسه با روش دستی شستن ظروف زیاد با استفاده از ماشین ظرفشویی با صرفه تر است. حتما در هنگام خرید بهترین ماشین ظرفشویی به میزان مصرف آب در ماشین ظرفشویی مد نظرتان توجه کنید.

فیلتر غذا در ماشین ظرفشویی چیست؟

در برخی از ماشین های ظرفشویی سیستمی تحت عنوان فیلتر غذا قرار داده شده است. این ویژگی در بهترین ماشین ظرفشویی به این معنی است که ماشین ظرفشویی می تواند خرده های غذایی که در داخل ظروف باقی مانده را به قطعات کوچکی خورد و آسیاب کرده و همراه با آب خروجی به بیرون بفرستد. البته سعی کنید قبل از قرار دادن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی آن ها را از مواد غذایی پاک کنید اما در ماشین های ظرفشویی مجهز به این تکنولوزی لازم نیست دقت زیادی به خرج دهید.

شستشوی هوشمند در ماشین ظرفشویی:

یکی از این تکنولوژی های هوشمند بهترین ماشین ظرفشویی این است که شما را از زمان تعویض آب ماشین ظرفشویی مطلع می کند. در ماشین های ظرفشویی دارای این تکنولوژی حسگرهایی قرار داده شده است که با اندازه گیری میزان شفافیت نور عبوری از میان آب ها، میزان کثیفی آن را به شما نشان خواهد داد.

در برخی از ماشین های ظرفشویی نیز سیستمی وجود دارد که می تواند به وسیله آن میزان کثیف بودن و حتی حجم ظروف که در داخل آن قرار داده اید؛ را تشخیص دهد و به طور اتوماتیک میزان انرژی دستگاه را تنظیم کند. این عمل باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق و مواد شوینده می شود.

یکی دیگر از سنسورهای هوشمند نیز شست و شوی تاخیری است. این تکنولوژی این امکان را ایجاد می کند که ماشین ظرفشویی به طور اتوماتیک و در خارج از ساعات اوج مصرف که عموما بین ساعات ۱ بامداد تا ۱۱ صبح است روشن شده و شروع به کار کند.

آب گرمکن در ماشین ظرفشویی:

آب گرمی که ماشین های ظرفشویی به آن متصل می شوند عموما دارای درجه ای بین ۴۸ تا ۵۵ هستند. این میزان برای ماشین های ظرفشویی مناسب است. اما در بعضی از ماشین های ظرفشویی، تکنولوژی تحت عنوان سیستم گرم کننده قرار داده شده است. این ویژگی به چند منظور در ماشین ظرفشویی قرار داده شده است:

  1. دمای مناسب برای پاک کردن چربی ها ۶۰ درجه است در نتیجه دمای ۵۵ درجه نمی تواند چربی ها را کاملا از روی ظروف پاک کند و ماشین ظرفشویی مجهز به گرم کنند این درجه را تنظیم خواهد کرد.
  2. هنگامی که آب داخل ظرفشویی داغ باشد دیگر نیازی به خیس کردن و آب کشیدن ظروف نیست و در نتیجه به آب کمتری برای شستن ظروف نیاز دارید.
  3. استفاده از دو نوع آب سرد و گرم در هنگام شست و شوی ظروف باعث صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد. به این صورت که ظروف با آب داغ شسته شده و با آب سرد آب کشی می شود. این ویژگی در ماشین های ظرفشویی جدیدتر دیده می شود.

برنامه شستشو در ماشین های ظرفشویی:

سه برنامه در تمام ماشین های ظرفشویی مشترک است: برنامه سبک، معمولی و سنگین

بقیه برنامه های موجود در ماشین های ظرفشویی مانند شستشوی مقدمات، خیس کردن، شستن قابلمه، ظروف بزرگ و … جزو برنامه هایی هستند که کاملا سلیقه ای است و به انتظارات شما بستگی دارد. البته دقت داشته باشید که هر چه تعداد برنامه های شستشو بیشتر باشد، قیمت بهترین ماشین ظرفشویی نیز بالاتر می رود. البته وجود این برنامه ها کمک می کند تا ظروف بهتر شسته شوند.

به عنوان مثال سیستم از سیستم شستشوی سریع می توانید برای شستن ظروفی که چربی ندارند استفاده کنید (مانند استکان چای، ظروف میوه و …) و یا از سیستم بدون پاک کننده و شوینده و سیستم شستشوی اولیه برای شستن میوه ها استفاده کنید.

سوراخ های آبفشان در ماشین های ظرفشویی کدامند.

در ماشین های ظرفشویی بازوهای شوینده ای قرار داده شده است که به وسیله آن ها آب با فشار به ظروف پاشیده می شود. اگر به این بازوها دقت کنید، سوراخ های ریزی را بر روی آن خواهید دید که آب به وسیله آن ها خارج می شوند.

بر اساس تجربیات افرادی که از ماشین های ظرفشویی استفاده کرده اند ماشین های ظرفشویی که دارای بازوهایی با سوراخ های بیشتر و ریزتر هستند، عمل شستشو را بهتر انجام می دهند.

البته تعدا بازوها نیز در عمل شستشو موثر است. در بعضی از ماشین های ظرفشویی سه بازو و بیشتر قرار داده شده است، هر چه تعداد بازوها نیز بیشتر باشد عمل شستشو بهتر انجام می شود. می توانید جهت ریزش آب و همچنین قدرت اسپری آب را نیز با جابه جا کردن بازوها تغییر دهید.

لامپ UV در ماشین های ظرفشویی:

در ماشین های ظرفشویی جدید یک تکنولوژی جالب قرار داده شده است و آن هم لامپ UV است. وجود این لامپ باعث می شود تا تمام میکروب ها و باکتری های موجود بر روی ظروف شما از بین بروند و به نوعی ضدعفونی کنننده ظروف به حساب می رود.

سیستم خشک کن در ماشین های ظرفشویی:

دارا بودن سیستم خشک کننده ظروف در ماشین های ظرفشویی را نمی توان جزو ویژگی های مثبت بهترین ماشین ظرفشویی دانست، چرا که این ویژگی با آنکه عمل خشک کردن ظروف را بهتر و سریع تر انجام می دهد اما باعث می شود تا برق زیادی مصرف شود. در نتیجه به دنبال ماشین های ظرفشویی دارای خشک کن نباشید. سعی کنید به منظور تسریع عمل خشک شدن ظروف ماشین های ظرفشویی را انتخاب کنید که دارای مخزن استیل هستند؛ چرا که این نوع از مخازن حرارت را نگه می دارند و خشک شدن عادی ظروف را سریعتر انجام می دهند.

میزان صدا در ماشین های ظرفشویی:

گردش موتور، فشار آب و شستشوی ظروف در ماشین های ظرفشویی باعث ایجاد سر و صدای زیادی می شود. در نتیجه در بعضی از ماشین های ظرفشویی دیواره هایی قرار داده شده است که دارای عایق هستند. این دیواره ها باعث می شوند تا صداهای ناشی از عملکرد ماشین به حداقل برسد.

ماشین های ظرفشویی با قدرت بخار:

ماشین های ظرفشویی که دارای تکنولوژی قدرت بخار هستند، می توانند به صورت خیلی قوی لکه ها را پاک کنند. در بسیاری از ماشین های ظرفشویی عمل شستشو به درستی انجام نمی شود و برخی از افراد از نتیجه نهایی چندان راضی نیستند. اما در ماشین های ظرفشویی که از تکنولوژی بخار بهره مند هستند دیگر این مشکلات دیده نمیشود. در این نوع از ماشین های ظرفشویی بازدهی و صرفه جویی در مصرف آب بالاتر خواهد رفت.

چطور از ماشین ظرفشویی خود نگهداری کنیم و عمر آن را بالا ببریم؟

یکی از کارهایی که می توان برای افزایش عمر ماشین ظرفشویی می شود تمیز کردن فیلتر آن است. در ماشین های ظرفشویی عموما دو نوع فیلتر موجود است: فیلتر ضایعات که غذاهای مانده بر روی ظروف را جذب می کند و فیلتر میکروسکوپی که ذرات بسیار ریزتر را هم جذب خواهد کرد. هر دوی این فیلتر ها از گرفتگی منافذ خروج آب جلوگیری می کنند. این فیلتر ها باید ماهی یک بارتمیز شوند. علاوه بر این حتما ظروف کثیف را قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی از غذاها پاک کنید.

در واقع این مهمترین نکته ای است که می توانید برای افزایش عمر بهترین ماشین ظرفشویی خود انجام دهید.

سوالات متداول بررسی و خرید بهترین ماشین ظرفشویی به همراه معرفی بهترین ماشین ظرفشویی ها

فروش ویژه