خانه تماس با ما مقالات

بهترین چرخ خیاطی خانگی و معرفی پرفروش ترین چرخ خیاطی ها

راهنمای خرید بهترین چرخ خیاطی های خانگی در سال ۲۰۲۴

دوخت و دوز برای ایرانی ها در خانه یک کار طبیعی و معمول است برای همین خرید چرخ خیاطی خانگی به عنوان دستگاهی ضروری در خانه های ایرانیان است. ممکن است خرید بهترین چرخ خیاطی از دید برخی افراد، جزو لوازم ضروری منزل به شمار نیاید و حاضر نباشند مبلغی برای تهیه چرخ خیاطی تقبل کنند و به منظور انجام امور دوخت و دوز به سراغ خیاط بروند. ولی به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت شما حاضر می شوید تن به پرداخت این هزینه دهید و یک مدل حتی معمولی آن را خریداری کنید.
 
 

معرفی بهترین چرخ خیاطی های خانگی در سال 1403 

 

 

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
چرخ خیاطی کاچیران مدل  Rose210
چرخ خیاطی کاچیران مدل  Rose210

2
چرخ خیاطی ۳۲کاره کاچیران مدل ۹۲۰۰ ژانوتک
چرخ خیاطی ۳۲کاره کاچیران مدل ۹۲۰۰ ژانوتک

3
چرخ خیاطی ژانومه مدل ۴۰۰۰
چرخ خیاطی ژانومه مدل ۴۰۰۰

4
چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۲۰۰-۹۸۸
چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۲۰۰-۹۸۸

5
چرخ خیاطی مارشال مدل 8900s max
چرخ خیاطی مارشال مدل 8900s max

6
چرخ خیاطی مارشال مدل 11000s max
چرخ خیاطی مارشال مدل 11000s max

7
چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۲۰۰-۸۸۸
چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۲۰۰-۸۸۸

8
چرخ خیاطی آکیلیس مدل  ACK-SM-1866
چرخ خیاطی آکیلیس مدل  ACK-SM-1866

بهترین ها

1

چرخ خیاطی کاچیران مدل  Rose210

2

چرخ خیاطی ۳۲کاره کاچیران مدل ۹۲۰۰ ژانوتک

3

چرخ خیاطی ژانومه مدل ۴۰۰۰

4

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۲۰۰-۹۸۸

5

چرخ خیاطی مارشال مدل 8900s max

6

چرخ خیاطی مارشال مدل 11000s max

7

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۲۰۰-۸۸۸

8

چرخ خیاطی آکیلیس مدل  ACK-SM-1866


فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

5

بهترین چرخ خیاطی های خانگی در ایران

دوخت و دوز نیز یک هنر است و خرید چرخ خیاطی به عنوان دستگاهی ضروری در خیاطی به شمار می آید و تا به امروز همگام با فناوری، بسیار مدرن و پیشرفته شده است و تغییراتی بسیاری داشته است. ممکن است خرید چرخ خیاطی از دید برخی افراد، جزو لوازم ضروری منزل به شمار نیاید و حاضر نباشند مبلغی برای تهیه چرخ خیاطی تقبل کنند و به منظور انجام امور دوخت و دوز به سراغ خیاط بروند. ولی به دلایلی که در ادامه خواهیم گفت شما حاضر می شوید تن به پرداخت این هزینه دهید و یک مدل حتی معمولی آن را خریداری کنید.

 

 

مثلا زمانی که کت و یا مانتوی شما پاره شود به آسانی می توانید آن را با چرخ خیاطی معمولی بدوزید، اما اگر تصمیم بگیرید همین کار ساده را به خیاطی در بیرون بسپارید، هزینه بسیاری شامل حالتان می شود. وقت خود را بگذارید و به خیاطی رفته و مبلغی برای دستمزد خیاط نیز تقبل کنید.

به وسیله خرید چرخ خیاطی در اوقات بیکاری در منزل مدل های مختلف لباس های شیک برای خود و عزیزانتان بدوزید و یا یک کسب و کار کوچک راه اندازی نمایید.

برخی اوقات یک لباس خریداری می کنید و زمانی که به منزل می آورید می فهمید کمی قد آن بلند است. در این شرایط می توانید آن را به اندازه دلخواه کوتاه نمایید. اما اگر انجام آن را بیرون از منزل به خیاط سفارش دهید علاوه بر پرداخت هزینه باید دوسه روز صبر کنید تا به شما تحویل دهند.

یکی از پراهمیت ترین مزیت های خرید چرخ خیاطی این است که در موقعیت های ضروری و حیاتی، کمک رسان شماست. برای مثال وقتی که تصمیم دارید به مهمانی بروید و بناگاه زیپ پیراهنتان پاره می شود، در عرض چند دقیقه به آسانی می توانید آن را درست کنید. از این رو این دستگاه می تواند در اکثر موارد به یاری شما بیاید.

خرید چرخ خیاطی از دسته لوازمی است که در هر منزلی مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به قابلیت هایی که دارد در مدل های گوناگون، برای افرادی حرفه ای و آماتور، طراحی و ساخته می شود. شما با تقبل هزینه و خرید چرخ خیاطی درجه یک و قدرتمند قادر هستید سال های سال آن را مورد استفاده قرار دهید و احتیاجی به تعویض آن با نوع دیگری نخواهید داشت. اولین چرخ خیاطی های خانگی یک دسته دارند که موقع دوخت و دوز باید دسته را چرخاند، این دستگاه ها امکانات کمتری دارند و صرفا برای دوخت و دوز های ساده مناسبند البته قیمت ارزان تری دارند.

 

 

 

 

بهترین چرخ خیاطی خانگی

 

پیش از خرید چرخ خیاطی باید با مدل های این دستگاه ها بیشتر آشنا شوید. معمولا سه مدل ماشین خیاطی در بازار مشاهده می شود:
• مکانیکی
• دیجیتال
• برقی

 

که در هر سه نوع، مدل های بسیاری با قابلیت های متفاوت از ساده تا پیچیده وجود دارد.

ماشین های مکانیکی کلیه امور پایه یک چرخ خیاطی را از قبیل دوخت های ساده، رفو و تعمیر لباس را به خوبی انجام می دهند. این دستگاه های مکانیکی در سایز بزرگ و برای کارگاه ها ساخته می شوند و با پدال می توان آن ها را کنترل نمود. گوناگونی در این مدل دستگاه ها کم است و فقط دوخت های اصلی را سریعا با تمرکز بسیار بالا انجام می دهند. تنظیمات این نوع ماشین ها به شکل دستی انجام می شود و از کلید ها و شماره گیر های بزرگ جهت ست نمودن آن ها طبق خواسته تان بهرمند شوید.

ماشین های دوخت کامپیوتری پیشرفته تر هستند و امکانات و قابلیت های بیشتری در اختیار شما قرار می دهند. تمام تنظیمات در این ماشین ها از طریق کامپیوتر و به صورت خودکار انجام می شود. بنابراین نیاز به فشار و قدرت برای تنظیمات دستی در آنها نیست.

چرخ خیاطی های دیجیتال توسط برقراری ارتباط با کامپیوتر و دریافت نرم افزار موردنیاز آپدیت می شوند و دارای ویژگی های بسیاری برای آراستن پارچه و دوخت های گوناگون هستند و کلیه این دوخت ها را با درنظر گرفتن جنس پارچه و مکان استفاده برای شما انجام می دهند. همچنین در این دستگاه ها مموری کارت نیز قرار دارد که شما قادر خواهید بود مدل های دوخت دلخواه خود را خلق کرده و در آن نگهداری کنید و یا الگو های موجود در مموری کارت خود را مورد استفاده قرار دهید. این ماشین ها می توانند امور سختی مثل گلدوزی و لحاف دوزی را نیز انجام دهند.

چرخ خیاطی های برقی یا الکترونیکی در حقیقیت تلفیقی از دستگاه های مکانیکی و کامپیوتری می باشند. این ماشین ها دارای مدار های الکترونیکی برای انتخاب مدل دوخت می باشند و صفحه نمایشگر بزرگ LCD دارند که نشان دهنده ی تنظیمات فعلی است و شما می توانید سایر تنظیمات را روی آن اعمال کنید.

خیاط های حرفه ای یا نیمه حرفه ای از این دستگاه ها برای راحت شدن روش دوخت های سخت تر استفاده می نمایند.

 

کاربران آماتور اغلب برای شروع کار و یادگیری، خرید چرخ خیاطی های مکانیکی را اولویت قرار می دهند که معمولا قیمت پایین تری دارند. ولی بهتر است با چرخ خیاطی های دیجیتال یا کامپیوتری کار کنید تا ویژگی ها و امکانات آن را بیشتر بشناسید. البته هر سه نوع این دستگاه ها به شکل ساده و مدرن ساخته می شود و شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه و خواسته هایتان خرید چرخ خیاطی مدنظر را داشته باشید.

 

 

 

 

هدف از خرید چرخ خیاطی

چرا خرید چرخ خیاطی؟ سوالی که در بست رویو به آن پاسخ خواهیم داد آیا فقط برای استفاده در منزل و اعضای خانواده تصمیم به خرید چرخ خیاطی دارید یا علاوه بر مصارف خانگی می خواهید با آن کار کنید؟ و یا یک واحد تولیدی بزرگ راه اندازی کرده اید و تصمیم دارید از این ماشین استفاده تجاری نمایید؟ وقتی هدف شما از خرید چرخ خیاطی واضح باشد آسان تر می توانید نوع کاربردی را انتخاب و خریداری کنید.

 

 

سرعت دستگاه چرخ خیاطی

محدوده و سرعتی که ماشین توسط آن دوخت و دوز را انجام می دهد، یک عامل پراهمیت در خرید چرخ خیاطی می باشد. درصورتی که با این دستگاه برای امور تجاری خود کار می کنید باید به فکر خرید چرخ خیاطی دقیق و باسرعت باشید. میانگین سرعت دستگاه های صنعتی برابر با ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کوک در دقیقه می باشد. توسط کلید کنترل سرعت روی ماشین خیاطی می توان سرعت دوخت در دقیقه را تا چند برابر افزایش داد اما دقت کنید که در بعضی از جنس های پارچه شما به سرعت بالا نیازی ندارید و فقط بهتر است این دوخت ها را دقیق و به ترتیب انجام دهید، برای مثال موقع دوخت پارچه های چرمی بهتر است میزان دقت روی دوخت بیشتر از سرعت آن باشد و حواستان باشد سوزن نشکند. این ملاک باواحد  RPM مورد مقیاس قرار می گیرد.

با این وجود درصورتی که پارچه های چرمی و سنگین مورد استفاده قرار نمی دهید و فقط پارچه هایی مثل پرده ها به کارتان می آید، لزومی ندارد هزینه زیادی بپردازید چراکه یک چرخ خیاطی با سرعت میانگین خواسته های شما را برآورده می کند.

 

 

سطح صدا

بعضی از این چرخ خیاطی ها که دینام دار هستند صدای بسیار تولید می کنند. با این وجود اگر تصمیم دارید با آن در کارگاه تولیدی خود کار کنید سطح صدا موضوع حائز اهمیتی نمی باشد. اما برای کاربرد خانگی و کار با آن در محیط های مسکونی مجبورید یک نوع دستگاهی را انتخاب کنید که صدای کمی تولید کند.

دستگاه های بدون دینام یا کم صدا که به آن ها چرخ های ماکو گرد نیز می گویند تا وقتی که شما کار دوخت را شروع نکنید، از انرژی برق استفاده نمی کنند، ولی در دستگاه های دینام دار اینگونه نیست و پس از روشن شدن دستگاه (زدن کلید پاور) مصرف برق آغاز می شود. اختلاف هزینه این دو مدل چرخ تقریبا بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است.

 

 

مدل های مختلف دوخت ها

یکی از قابلیت های کارآمد این دستگاه ها انجام کلیه دوخت ها برای قسمت های متفوت پارچه می باشد. بسته به نوع ماشین، بعضی از این دستگاه ها می توانند دوخت های بیشتری انجام دهند و بعضی ها فقط چند دوخت ساده را پشتیبانی می کنند. این دوخت ها این امکان را به شما می دهند اموری برای تزیین لباس یا دوخت حاشیه لباس، پس دوزی و غیره را انجام دهید. یک کاربر آماتور به یک چرخ خیاطی حرفه ای با انواع و اقسام دوخت ها نیاز ندارد. اما در صورتی که یک خیاط حرفه ای هستید و تصمیم دارید تجارت کوچکی راه اندازی کنید، ماشین هایی با تنوع دوخت بیشتر، پیشنهادات بهتری هستند.

 

 

اندازه و وزن دستگاه چرخ خیاطی و پایه آن

همچنین نگهداری چرخ خیاطی یکی دیگر از فاکتور هایی است که قبل از خرید باید به آن فکر کرد و مورد بررسی قرار داد. درصورتی که منزل کوچکی دارید بهتر است انواع کوچک آن را تهیه کنید. یک چرخ خیاطی با میز بزرگ به جای بیشتری برای نگهداری احتیاج دارد و برای منازل کوچک کاربردی نیست. بعضی از دستگاه های بامیز به شکل تاشو تولید شده اند و شما قادرید آن را جمع کنید. چرخ خیاطی هایی که وزن کمتری دارند جابجایی آن ها آسان تر است اما دستگاه های سنگین با نخ های کلفت نیز می توانند به خوبی بدوزند.

اغلب ماشین های صنعتی دارای پایه ی چوبی هستند که در چرخ های خانگی این قابلیت وجود ندارد اما می توانید جداگانه برای آن ها نیز پایه تهیه کنید. اگر برای واحد تولیدی خود تصمیم به خرید چرخ خیاطی صنعتی دارید توجه کنید که پایه ی آن پهن باشد تا فضای بیشتری در اختیار شما باشد.

 

 

 

بودجه خرید چرخ خیاطی

هزینه یکی دیگر از عوامل حائز اهمیت و موثر در خرید چرخ خیاطی است. دستگاهی که قابلیت های بسیاری را داراست قطعا قیمت بیشتری دارد. اگرچه در حین خرید باید توجه کنید آیا شما به همه قابلیت های آن احتیاج دارید یا نه. چرخ خیاطی های مکانیکی اغلب قیمت آن ها نسبت به دستگاه های الکترونیکی پایین تر است و آن ها نیز نسبت به ماشین های کامپیوتری ارزان تر هستند. درصورتی که این دستگاه را برای واحد تجاری خود تهیه می کنید بهتر است یک دستگاه مدرن و پیشرفته بخرید تا به ناچار برای هر نیاز دوخت و دوزی، یک دستگاه دیگر نخرید. از طرفی کیفیت آن سبب می شود سال های سال بتوانید با آن کار کنید و خرید چرخ خیاطی و قدیمی فقط باعث ضرر شما می شود.

 

 

 

سایر ویژگی های چرخ خیاطی

یکی از امور اولیه در آغاز خیاطی سوزن نخ کردن می باشد، اما برای کاربران مبتدی بسیار مشکل و زمان بر است به همین علت ویژگی ای که به دستگاه های خیاطی مدرن افزوده شده است ، سوزن نخ کردن می باشد و با این قابلیت دیگر احتیاجی به دقت بالا و صرف وقت نیست. این چرخ خیاطی ها برای افراد کم بینا گزینه خوبی هستند.

برخی از ماشین های خیاطی توان دوخت پارچه های ضخیم را ندارند ، از این رو حین خرید چرخ خیاطی توجه کنید که دستگاه هایی را بخرید که پایه ی فشار دهنده ی توانمندی داشته باشند که توسط آن دوخت انواع پارچه ی کلفت بدون فشار به چرخ خیاطی ممکن باشد.

سوزن هایی که برای دوخت چند رنگ قابل استفاده هستند و لامپ نورافشان که در روشن کردن جای دوخت موثر است از دیگر امکانات یک ماشین خیاطی هستند.

دستگاه های خیاطی که امکان استفاده از برق و باطری را فراهم می کنند اگر که برق نباشد با باطری نیز می توانند کار کنند و در تایم شما صرفه جویی نمایند.

 

 

ضمانت

ضمانت نامه یک کاغذ معتبر می باشد تا برای خرید چرخ خیاطی باعث اطمینان خاطر شما شود. درصورتی که پس از مدتی دیدید که چرخ خیاطی شما به درستی کار نمی کند می توانید از اعتبار گارنتی آن بهرمند شوید. از این رو پیش از خرید چرخ خیاطی از گارانتی کالا اطمینان حاصل کنید.

سوالات متداول بهترین چرخ خیاطی خانگی و معرفی پرفروش ترین چرخ خیاطی ها

فروش ویژه