خانه تماس با ما مقالات

راهنمای خرید چای ساز و لیست پر فروش ترین چای ساز ها در ایران

بررسی و خرید بهترین چای ساز

یکی از متداول ترین و محبوب ترین نوشیدنی ها در بین ایرانی ها چای می باشد. به همین خاطر خرید چای ساز بسیار رایج شده است چراکه مصرف چای این روزها به یک عادت تبدیل شده است. عطر و طعم بی نظیر چای ایرانی، حسی آرامش بخش به ما می بخشد. شاید برای بسیاری از افراد درست کردن یک چای تازه دم سخت باشد و یا شرایطی پیش بیاید که فرصت کافی برای جوش آوردن و دم کردن یک چای خوش طعم نباشد. دستگاه های چای ساز در این مواقع می توانند بسیار کمک کننده باشد. ما در بست رویو بهترین چایسازهای موجود در بازار را صفحه بررسی تخصصی و قیمت به روز شده برای شما آورده ایم تا شما با مقایسه آنها، بهترین خرید را داشته باشید. 

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
چای ساز بوش مدل ۵۸۸۳
چای ساز بوش مدل ۵۸۸۳

2
چای ساز متئو مدل MTS 19
چای ساز متئو مدل MTS 19

3
چای ساز فلر مدل TS 070 WP
چای ساز فلر مدل TS 070 WP

4
چای ساز مدل watson کد ۳۰۰۵
چای ساز مدل watson کد ۳۰۰۵

5
چای ساز هاردستون مدل TM3220
چای ساز هاردستون مدل TM3220

6
چای ساز بایترون مدلBKB-40
چای ساز بایترون مدلBKB-40

7
چای ساز هاردستون مدل TKG2011
چای ساز هاردستون مدل TKG2011

8
چای ساز اونیک مدل ۱۱۰
چای ساز اونیک مدل ۱۱۰

9
چای ساز بلزا مدل ۲۱۱۰۲
چای ساز بلزا مدل ۲۱۱۰۲

10
چای ساز فلر مدل TS 286
چای ساز فلر مدل TS 286

بهترین ها

4
5

چای ساز هاردستون مدل TM3220

6
7

چای ساز هاردستون مدل TKG2011

9

فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

5

بررسی و راهنمای خرید بهترین چای سازها

درست کردن چای کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

اما اگر به دنبال خرید چای ساز هستید بهتر است مطلب زیر را از دست ندهید...

چای ساز ها دستگاه هایی هستند که آب را با سرعت بالایی جوش می آورند و پس از جوش آمدن آب داخل کتری، می توانید چای را در مدت زمان کوتاهی دم کنید. از این دستگاه ها برای دم کردن چای، انواع دمنوش ها و همچنین گرم نگه داشتنشان استفاده می شود. چای ساز از یک قوری و کتری تشکیل شده است.

 به طور کلی سه نوع چای ساز در بازار موجود هستند:

  • چای ساز استند دار
  • چای ساز بدون قوری
  • چای ساز های بالا پایین

خرید چای ساز های دارای استند:

این نوع از چای ساز ها برای قرار گرفتن در داخل آشپزخانه بسیار مناسب هستند و با ظاهر زیبای خود جلوه ای مدرن به آشپزخانه شما می بخشند. در قسمت زیرین این نوع از چای ساز ها یک استند قرار گرفته است که کتری و قوری هر دو بر روی آن قرار می گیرند. هنگامی که دستگاه چای ساز را به برق وصل می کنید صفحه به آرامی گرم شده و چای دم می کشد. البته اگر قوری بیش از اندازه بر روی استند بماند ممکن است باعث از بین رفتن عطر و طعم واقعی چای شود. در این نوع از چای سازها ویژگی هایی قرار داده شده است که در خرید چای ساز باعث تفاوت در قیمت های آن ها خواهد شد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

چای سازهای بالا پایین:

در این نوع از چای سازها قوری بر روی کتری قرار داده شده است. این چای سازها نیز مانند چای سازهای دارای استند عمل می کند با این تفاوت که قوری بر روی کتری قرار می گیرد. هنگامی که آب درون کتری جوش می آید بخار حاصل از آن به قسمت انتهایی قوری برخورد کرده و در نتیجه باعث دم کشیدن چای می شود. با استفاده از این دستگاه عطر و طعم چای حفظ خواهد شد. این چای سازها به دلیل اینکه در بالا و پایین قرار میگیرند ارتفاع زیادی دارند.

چای سازهای بدون قوری:

در این نوع از چای ساز ها قوری در داخل کتری قرار گرفته است. چای درون توری قوری توسط بخاری که از جوش آمدن آب به وجود آمده است دم می کشد.

در هنگام خرید چای ساز به چه نکاتی باید توجه کنیم:

نوع چای ساز:

نوع چای ساز را بر اساس ذائقه خود انتخاب کنید. پبشنهاد می کنیم که اگر عطر و طعم چای برایتان مهم است، خرید چای ساز بالا پایین را در نظر بگیرید، چرا که به گفته مصرف کنندگان، این نوع از چای سازها عموما عطر و طعم چای شما را حفظ خواهند کرد. اما اگر ظاهر آشپزخانه تان برایتان مهم است از نوع استند دار استفاده کنید. علاوه بر این ها باید به فضایی که می خواهید به چای ساز خود اختصاص دهید نیز توجه کنید. چای سازهای بالا پایین دارای ارتفاع بیشتر و چای سازهای استند دار دارای عرض بیشتری هستند. به هر حال خرید چای ساز و نوع آن به سلیقه شما بستگی دارد.

نوع بدنه چای ساز:

بدنه چای ساز ویژگی دیگری است که در هنگام خرید چای ساز باید به آن توجه کنید. در چای ساز ها چند نوع بدنه وجود دارد. بدنه فلزی، پلاستیکی و شیشه ای. هر سه این چای سازها علاوه بر زیبایی، ایراداتی نیز دارند. نوع پلاستیکی آن چای را طعم دار می کند. نوع فلزی خیلی داغ می شود و نوع شیشه ای آن نیز ممکن است به مرور زمان خراب شود. قبل از خرید چای ساز حتما از جنس و کیفیت بدنه چای ساز مطمئن شوید.

حجم کتری چای ساز:

حجم کتری را با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان مصرف خود تعیین کنید. سعی کنید خرید چای ساز را داشته باشید که با تعداد افراد مورد نظرتان هماهنگ باشد.

نشانگر میزان آب:

هنگام خرید چای ساز باید به دارا بودن نشانگر میزان آب نیز توجه کنید. بر روی بدنه کتری برخی از جای سازها یک نشانگر قرار داده شده است. این نشانگر به شما این امکان را می دهد که از میزان آب درون کتری مطلع شوید و در صورت نیاز به آن آب اضافه کنید.

صافی کتری:

هنگامی که آب درون کتری چای ساز به جوش می آید رسوبات در ته آن ته نشین می شوند. در چای سازها هم به همین صورت است. صافی کتری در چای ساز ها از ورود این رسوبات به درون فنجان جلوگیری می کند. صافی چای ساز ها دو نوع هستند صافی های پلاستیکی و صافی های فلزی. این صافی ها در دهانه خروجی آب جوش در کتری قرار می گیرد و در بعضی از کتری ها می توانید آن را خارج کرده و بشویید. به این نوع از صافی ها، صافی های پرتابل می گویند. صافی های پرتابل نسبت به صافی های ثابت ارجحیت دارند.

گرم نگهدارنده:

حال گرم نگهدارنده در چای سازها به شما این امکان را می دهد که محتوای درون کتری و قوری را گرم نگه دارید. این ویژگی دمای کتری را در حد نقطه جوش نگه می دارد اما در این دما کتری جوش نمی آید و تنها چای و آب جوش گرم می ماند.

سیستم قطع کننده خودکار:

وجود سیستم قطع کننده در خرید چای ساز باعث می شود که هنگامی که آب درون کتری به جوش آمد دستگاه خود به خود خاموش شده و به حالت گرم نگه دارنده در بیاید. و آب جوش و چای درون قوری را گرم نگه دارد.

تنظیم کننده درجه حرارت:

در برخی از انواع چای ساز ها مخصوصا چای ساز های استند دار ویژگی تحت عنوان تنظیم کننده درجه حرارت قرار داده شده است که به وسیله آن می توانید میزان حرارت را به دلخواه خود تنظیم کنید تا بتوانید آب را زودتر یا دیرتر به جوش بیاورید. پس در خرید چای ساز  این قابلیت موثر است.

تایمر در چای ساز:

در خرید چای ساز وجود تایمر نیز باعث می شود تا بتوانید زمان را طوری تنظیم کنید که پس از مدت معینی چای ساز به طور اتومات خاموش شود. در خرید چای ساز وجود این ویژگی برای افرادی که فراموش می کنند چای ساز را خاموش کنند بسیار مهم است.

سوالات متداول راهنمای خرید چای ساز و لیست پر فروش ترین چای ساز ها در ایران

فروش ویژه