خانه تماس با ما مقالات

بهترین هدست واقعیت مجازی ( برای گوشی ، کامپیوتر و کنسول ) 2021

بررسی و راهنمای خرید هدست واقعیت مجازی در ایران 

پیشرفت تکنولوژی در دنیای مدرن امروز نقش موثری در ایجاد هیجان داشته و استفاده از ابزارهای مختلف مانند هدست واقعیت مجازی را لذت بخش  ساخته است. هدست واقعیت مجازی یکی از ابزارهای هیجان انگیز تکنولوژی روز دنیا است. عینک (هدست) های واقعیت مجازی یکی از این محصولاتی است که به تازگی به بازار ارائه شده است. ما در بست رویو بهترین هدست های واقعیت مجازی را با بررسی تخصصی هر محصول و قیمت به روز شده آنها را برایتان آورده ایم تا شما با مقایسه قیمت و کیفیت آنها، بهترین خرید را داشته باشید. 

 

معرفی بهترین مارک و برند هدست واقعیت مجازی در سال ۱۴۰۰

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
هدست واقعیت مجازی کوییلو
هدست واقعیت مجازی کوییلو

2
هدست واقعیت مجازی وی آر شانیکن
هدست واقعیت مجازی وی آر شانیکن

3
هدست واقعیت مجازی شیائومی مدل F0V95 به همرا ه قلاب
هدست واقعیت مجازی شیائومی مدل F0V95 به همرا ه قلاب

4
هدست واقعیت مجازی OSVR
هدست واقعیت مجازی OSVR

5
هدست واقعیت مجازی ریمکس مدل RT-V01
هدست واقعیت مجازی ریمکس مدل RT-V01

6
هدست واقعیت مجازی ال جی مدل ۳۶۰ VR
هدست واقعیت مجازی ال جی مدل ۳۶۰ VR

7
هدست واقعیت مجازی VR MINI
هدست واقعیت مجازی VR MINI

8
هدست واقعیت مجازی تسکو مدل TVR-568
هدست واقعیت مجازی تسکو مدل TVR-568

9
هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل GEAR VR
هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل GEAR VR

بهترین ها

1

هدست واقعیت مجازی کوییلو

2

هدست واقعیت مجازی وی آر شانیکن

3

هدست واقعیت مجازی شیائومی مدل F0V95 به همرا ه قلاب

5

هدست واقعیت مجازی ریمکس مدل RT-V01

6

هدست واقعیت مجازی ال جی مدل ۳۶۰ VR

7
8

هدست واقعیت مجازی تسکو مدل TVR-568

9

هدست واقعیت مجازی سامسونگ مدل GEAR VR


فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

5

نکات مهم و ضروری در هنگام انتخاب هدست واقعیت مجازی در ایران و جهان

 

هدست های واقعیت مجازی به طور کلی دو دسته هستند:

  • هدست های واقعیت مجازی که با استفاده از صفحه نمایش تلفن های همراه هوشمند راه اندازی میشوند

  • هدست های واقعیت مجازی که صفحه نمایش جداگانه دارند

نحوه کارکرد هدست های واقعیت مجازی به گونه ای است که تصاویر را به همان شکلی که انسان می بیند نشان می دهند، هرچه تصاویر نشان داده شده به تصاویری که انسان در واقعیت می بیند نزدیک تر باشد، نشان دهنده این است که هدست عملکرد بهتری دارد. زاویه دید هدست های واقعیت مجازی در بازه ۸۰ تا ۱۲۰ درجه بوده و بهترین هدست ها معمولا زاویه ۹۰ درجه دارند؛ چرا که در این دسته (۹۰ درجه) با چرخش ۳۶۰ درجه ای سر محیط سه بعدی در حال نمایش با یک بار چرخش سر تماما قابل مشاهده است. زاویه دید یکی از ویژگی های اصلی در هدست می باشد.

در دنیای واقعی انسان برای تعامل بیشتر با محیط از ورودی هایی مانند دیدن شنیدن لمس کردن استفاده می کند به همین دلیل سخت افزارهای مختلفی به عنوان ورودی برای هدست های واقعیت مجازی طراحی شده است. البته برخی از این هدست ها، سخت افزار پیشرفته نداشته و تنها توسط اپلیکیشن های مرتبط راه اندازی می شوند. کمپانی گوگل با طراحی پلتفرمی که دارای یک محفظه ساده و دو عدد لنز است به کاربران این امکان را می دهد که تنها با یک گوشی همراه هوشمند به تماشای ویدیوهای ۳۶۰ درجه ای نشسته و یا از بازی های سه بعدی لذت ببرند اما در هدست های پیشرفته سخت افزارها و ورودی های جدید طراحی شده امکانات زیادی را به این هدست ها اضافه کرده که تشخیص مرز بین دنیای واقعی را از دنیای مجازی کمتر کرده است به طوری که ممکن است با استفاده طولانی از آن ها فراموش کنید که در یک محیط شبیه سازی شده هستید.

 

ورودی های هدست های مجازی:

ورودی های مورد استفاده برای هدست ها شامل حسگر لمسی، دسته های بازی، صدا، دکمه ها، ردگیری حرکات دست، سر و چشم می باشد. هدست هایی که تکنولوژی پیشرفته تری دارند از ورودی  ردگیری حرکت سر و چشم و یا دکمه های مرتبط با تماشای ویدیو که روی آن ها تعبیه شده است بهره مند هستند هم چنین این هدست ها دارای یک طراحی خاص بوده و یک صحفه نمایش جداگانه دارند. معمولا هدست های پیشرفته دسته هایی برای بازی نیز همراه خود دارند.

 

 

 

هدست های واقعیت مجازی رده پایین

 

این دسته از هدست ها از لحاظ سخت افزاری و طراحی بسیار معمولی بوده و تقریبا تمامی آن ها از طریق پلتفرم کاردبرد (google-cardboard) راه اندازی می شوند. این هدست ها بدنه پلاستیکی داشته و با اتصال به صحفه های گوشی های هوشمند کار می کنند. اپلیکیشن گوگل کاربردی که برای این دستگاه ها استفاده می شود برای هر سه سیستم عامل اندروید، ios و ویندوزفون مناسب و قابل استفاده است. بنابراین با داشتن یک گوشی همراه هوشمند می توانید به راحتی از این هدست ها استفاده کنید. یکی از نواقص این دستگاه ها کیفیت پایین خروجی صدا است؛ علاوه بر این به دلیل نداشتن دکمه کنترل بر روی هدست، ممکن است کاربر را در حین تماشای ویدیوها دچار مشکل کند.

 

 

 

هدست های واقعیت مجازی میان رده

 

این دسته از هدست ها با استفاده از اپلیکیشن های ارائه شده توسط کمپانی سازنده که بر روی گوشی های همراه خاص که توسط کمپانی اعلام شده نصب می شوند، راه اندازی شده و کار می کنند. این دستگاه ها دارای اپ استورهای مخصوص به خود هستند.

دسته ای دیگر از این هدست ها یک صفحه نمایشگر جداگانه همراه خود دارند که باعث وضوح هرچه بیشتر تصویر شده و از طریق کابل USB به گوشی وصل می شوند. با اینکه در این دستگاه ها وابستگی به تلفن همراه از بین نرفته است اما با وجود اتصالات اضافه شده وزن هدست کم تر شده است که یک مزیت به حساب می آید.

هدست های این رده با رده قبلی اندکی تفاوت دارند. برای مثال در این دسته از محصولات معمولا دکمه و حسگر لمسی وجود دارد که کار تماشای ویدیوهای ۳۶۰ درجه را آسان تر می کند. اما در مجموع از لحاظ کمیت تفاوت چندانی با هدست های رده پایین ندارند. این نوع از هدست از نظر کیفیت نسبت به هدست های ذکر شده امتیازات بیشتری دارند. نکته قابل توجه برای خریداران این دسته از هدست ها سازگاری آن ها با گوشی های هوشمندی است که از طریق کمپانی سازنده اعلام می شود.

اگر هدف شما از خرید هدست مشاهده ویدیو های ۳۶۰ درجه ای است هدست های میان رده گزینه مناسب تری است.

 

 

 

هدست های واقعیت مجازی رده بالا

 

این دسته از هدست ها به دلیل داشتن سخت افزارهای گوناگون و هم چنین امکانات مختلف با هدست های بررسی شده تفاوت چشمگیری دارند. این هدست ها برای سیستم های خانگی و کنسول های بازی طراحی و تولید شده اند. این دستگاه از پیشرفته ترین محصولات قابل استفاده برای کامپیوتر و کنسول های بازی نظیر ps4 بوده و علاوه بر پشتیبانی دسته بازی و جوی استیک ها دارای ردگیری حرکتی نیز هستند که از طریق حرکات ۳۶۰ درجه ای کاربر، به راحتی شناسایی می شوند.Refresh Rate  (نرخ جاروب) پارامتری مهم در کیفیت تصاویر واقعیت مجازی است که در این دسته از محصولات این نرخ برابر با ۹۰hz می باشد. هم چنین این دسته از هدست ها با داشتن یک میکروفن (قابل استفاده برای درک دستورات صوتی) و یک خروجی صدای با کیفیت به کاربر امکان بهره بردن هر چه بیشتر از واقعیت مجازی را می دهد.
اگر گیمر هستید بهتر است از هدست های رده بالا که مخصوص کنسول های بازی طراحی شده استفاده کنید.

سوالات متداول بهترین هدست واقعیت مجازی ( برای گوشی ، کامپیوتر و کنسول ) 2021

فروش ویژه