خانه تماس با ما مقالات

راهنمای خرید چادر مسافرتی و پرفروش ترین چادر مسافرتی ها در ایران

خرید چادر مسافرتی

خرید چادر مسافرتی برای زمانی که دسته جمعی یا با تور در فصول گرم و سرد سال به سفر می روید بسیار مهم است، چادرمسافرتی یکی از اقلام مورد استفاده و پرکاربرد است که باید حتما همراه خود داشته باشید. خرید چادر مسافرتی خوب شاید کمی سخت به نظر بیاید، انواع گوناگون، با شاخصه ها و قابلیت های متفاوتی طراحی و تولید شده‌اند که شما را دچار سردرگمی می‌کنند. در این مطلب ما بهترین چادرهای مسافرتی را به صفحه بررسی تخصصی هر محصول و قیمت به روز شده آنها را جمع کرده ایم تا متناسب با نیازتان خرید چادر مسافرتی خوبی را انتخاب نمایید.

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
چادر مسافرتی ۸ نفره ASIM کد ۲
چادر مسافرتی ۸ نفره ASIM کد ۲

2
چادر مسافرتی ۲ نفره کینگ کمپ مدل Modena 2
چادر مسافرتی ۲ نفره کینگ کمپ مدل Modena 2

3
چادر مسافرتی اضطراری یک نفره مدل Tube
چادر مسافرتی اضطراری یک نفره مدل Tube

4
چادر ۶ نفره اف آی تی تنت مدل T21
چادر ۶ نفره اف آی تی تنت مدل T21

5
چادر ۸ نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof T22
چادر ۸ نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof T22

6
چادر ۸ نفره اف آی تی تنت مدل T17
چادر ۸ نفره اف آی تی تنت مدل T17

7
چادر ۲ نفره اف آی تی تنت مدل Single Roof MT1
چادر ۲ نفره اف آی تی تنت مدل Single Roof MT1

8
چادر۳_۴ کوهنوردی کله گاوی مدل C3001
چادر۳_۴ کوهنوردی کله گاوی مدل C3001

بهترین ها

1

چادر مسافرتی ۸ نفره ASIM کد ۲

2

چادر مسافرتی ۲ نفره کینگ کمپ مدل Modena 2

3

چادر مسافرتی اضطراری یک نفره مدل Tube

4

چادر ۶ نفره اف آی تی تنت مدل T21

5

چادر ۸ نفره اف آی تی تنت مدل Double Roof T22

6

چادر ۸ نفره اف آی تی تنت مدل T17

7

چادر ۲ نفره اف آی تی تنت مدل Single Roof MT1

8

چادر۳_۴ کوهنوردی کله گاوی مدل C3001


فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

5

 چادر مسافرتی مدنظر شما باید چند نفره باشد؟

به منظور خرید چادر مسافرتی اول باید به ظرفیت آن دقت نمایید. درنظر بگیرید که معمولا وقتی مسافرت می کنید چند نفر هستید؟ معیار منحصربه فردی جهت تعیین تعداد افراد و گنجایش این چادرها مشخص نشده است ولی پیشنهاد می شود همواره تعداد افراد یا همسفران خود را دو نفر بیشتر در نظر بگیرید و بعد خرید چادر مسافرتی را انجام دهید؛ به این ترتیب اگر خانوادگی به سفر می روید و ۶ نفر هستید، بهتر است به فکر خرید چادر مسافرتی ۸ یا ۹ نفره باشید.

تهیه چادر مسافرتی متناسب با فصل سفر شما

چادرها طبق سطح حفاظتی که دارند به شکل فصلی عرضه می‌شوند. درنظر بگیرید چادری که در برابر وضعیت آب و هوا قادر به مراقبت و محافظت از شما نباشد، در این شرایط سلامت و جان شما بیشتر در معرض خطر است.

چادر مناسب برای سه فصل

چادرهای ۳ فصل وزن خیلی کمی دارند و برای بهار، تابستان و پاییز مناسب هستند. دارای پنجره هایی با پارچه‌های توری و شبکه بندی شده هستند که سبب شده داخل چادر گردش هوا وجود داشته باشد و نیز مانع حشره و پرنده و حیوان داخل چادر نیاید. بااین‌ وجود گردو خاک ریز از این پارچه های توری می گذرند. این وسیله در برابر آب مقاوم است، بنابراین نگران باران نباشید ولی در مقابل طوفان؛ بادهای بسیار وحشتناک و برف‌ و تگرگ زیاد نمی تواند مقاومت کند.

چادر مناسب برای سه یا چهار فصل

این نوع چادرها به منظور استفاده در نیمه اول بهار، تابستان و نیمه دوم پاییز طراحی و تولید شده‌اند و تاب تحمل برف متوسط را نیز دارند. این نوع چادر مسافرتی هم می تواند عمل تهویه هوا را انجام دهد و هم میتواند در روز های سرد گرمای درون چادر را بیشتر حفظ کند. این نوع چادر ها در مقایسه با چادر های سه فصل، پایه و گیره‌ی بیشتری دارند و میزان پارچه توری استفاده شده در آن کمتر می باشد به همین خاطر درمقایسه با چادر ۳ فصل گرم‌تر هستند و میزان محافظت آن ها بالاتر است.

چادر مناسب برای ۴فصل

این چادرها علاوه بر اینکه برای فصل های تابستان، پاییز و بهار قابل استفاده است برای زمستان نیز می توان روی خرید چادر مسافرتی حساب کرد. این نوع چادر در اصل به منظور مقاومت در مقابل طوفان زیاد، باران‌های رگباری و شدید، برف و کوهنوردی در زمستان طراحی و تولید شده‌اند؛ و استفاده اغلب آن‌ها در ارتفاعات و سرما است. تعداد پایه‌های زیاد و پارچه‌های ضخیم و سنگین از شاخصه های انحصاری این نوع چادر است، اغلب به‌ شکل سقف گنبدی تولید می‌شوند تا از جمع شدن برف بر روی آن جلوگیری شود.

بلندی چادر مسافرتی

درصورتی که تمایل دارید ایستاده لباس عوض کنید و یا بایستید و طبیعت بیرون چادر را ببنید، توصیه می شود به فکر خرید چاد مسافرتی ای باشید که ارتفاع بیشتری داشته باشد. چادرهای دارای کابین اغلب ارتفاع بیشتری دارند و به منظور مصارف خانوادگی انتخاب خوبی هستند. شما قادر به تقسیم‌بندی فضای داخل آن هستید و همچنین می توانید از سایه‌بان در جلو درب ورودی استفاده نمایید.

چادرهای سقف گنبدی در مرکز دارای ارتفاع بیشتری هستند اما اطراف آن دارای شیب است تا در مقابل وزش باد و یا بارش تگرگ نقص پیدا نکند و فضای آن کمتر است. درصورتی که قد شما بلند است و یا جای بیشتری احتیاج دارید توصیه می شود به جای چادر معمولی ۸۴ تا ۸۸ اینچی، یک چادر ۹۰ اینچی تهیه کنید.

سایز چادر مسافرتی

هنگام خرید چادر مسافرتی در هر دوحالت باز و بسته بودن چادر به سایز آن توجه کنید. در حالت بسته اگر فضای زیادی را می گیرد، در جابجایی و نگهداری شاید سخت و دشوار باشد. درحالت باز نیز اندازه کف را در نظر بگیرید آیا این سایز برای تعداد افراد، میزان لوازم و تجهیزات شما کافی است؟ هنگام نصب نیز به سایز چادرها توجه کنید. نصب چادرهای بزرگ در هر مکانی ممکن نیست و همچنین ممکن است عمل سختی باشد.

مرزبندی فضای داخلی چادر مسافرتی

در فضای درونی بعضی از چادرها به منظور تفکیک بخش های گوناگون چادر و حفظ محدوده شخصی پارچه‌های نازکی بکارگرفته شده است. این نوع چادر ها برای مسافرت گروهی پیشنهاد خوبی هستند.

وزن چادر مسافرتی

یکی از پارامتر های حائز اهمیت در خرید چادر مسافرتی وزن آن است، چادر هایی که وزن کمتری دارند برای جابجایی آسان تر هستند و شما می‌توانید به آسانی راه را پیاده‌ طی کنید. به این مسئله توجه نمایید که شما هنگام سفر به خصوص مسیرهای پیاده روی باید مواد خوراکی، کیسه‌خواب، کوله‌پشتی و دیگر لوازم را هم با خود جابجا کنید، بدین ترتیب چادرهایی که وزن زیادی دارند حمل آن ها می‌تواند برای شما سخت و رنج آور باشند.

پایه های نگه‌دارنده لوازم جانبی چادر مسافرتی

یکی از قطعات اصلی چادر میله‌ها و گیره‌ها می باشند که استحکام آن‌ها سبب می‌شود از چادر برای سال های سال استفاده کنید. توصیه می شود گیره‌ها و پایه‌های آن را چک کنید تا از جنس مرغوب و محکم و ضدزنگ باشند. در این رابطه این گیره‌ها در جنس‌های مختلفی مثل فایبرگلاس، آلومینیومی و کربن تولید و عرضه می‌شوند. گیره و میله های که از فایبرگلاس تولید شده اند در چادرهای با قیمت پایین نصب می‌شوند که نسبت به دو نوع دیگر قیمت کمتر، وزن بیشتر و دوام کمتری دارند. گیره‌های تولید شده از آلومینیوم قوی‌تر، کم وزن تر و ماندگارتر هستند و به راحتی جایگزین خواهند شد. گیره های از جنس فایبر کربن در چادرهای گران قیمت بکار گرفته می شوند که بسیار سبک و در عین حال قوی است و قیمت آن ها بالاست.

ساختار پایه چادر مسافرتی

اسکلت بندی چادر در خرید چادر مسافرتی بسیار مهم است و در نحوه نصب آن نقش موثری دارد. اگرچه چادرهای مدرن امروزی احتیاجی به نصب روی زمین ندارند. هر اندازه چادر پایه‌ها و ستون‌های بیشتری داشته باشند، مدت زمان بیشتری برای نصب نیاز دارند، اما این روزها از بندها و گیره‌هایی برای نصب راحت تر بکار گرفته می‌شود و دیگر احتیاجی به این پایه‌ها نمی باشد.

درب و پنجره چادرمسافرتی

در حین خرید چادر مسافرتی به در و پنجره؛ ظاهر و سمت آن توجه کنید. اگر دسته جمعی سفر می کنید لازم است چادری با دو درب یا بیشتر تهیه کنید. دقت کنید درها به‌ راحتی و بدون ایجاد سروصدا باز شوند تا در تاریکی شب استراحت افراد را مختل نکند. زیپ‌های استفاده شده در در و پنجره را چک کنید و نوع استقامت آن را بررسی کنید تا در مقابل ضربه آسیب نبیند. بودن پنجره هم موجب تابیدن نور، دید شما و هم تهویه هوای داخل چادر می شود، بدین ترتیب چادری تهیه کنید که از تعدادی پنجره کافی بهرمند باشد.

خاصیت ضدآب بودن چادر مسافرتی

چادری با پوشش ضد آب بر روی سقف جهت استفاده در روزهای بارانی و برفی مناسب است و همچنین گرمای بیشتری در چادر به ارمغان می آورد. این خاصیت ضدآب در دو مدل چادر وجود دارد، یک مدل آن فقط در سقف پوشش ضدآب دارد و برای ورود نور و دید ممانعتی ایجاد نمی کند، اما مدل دوم آن همه چادر را پوشش می دهد و در هوای طوفانی و بارانی محافظ خوبی است.

سایه‌بان چادر مسافرتی

وجود سایه‌بان در کنار در و پنل سبب می‌شود در هوای بارانی مانع خیس شدن کفش های شما می شود. در اکثر چادرها این امکان درنظر گرفته شده است که بسته به شرایط جوی و انتخاب خودتان می‌توانید از آن استفاده نمایید.

حلقه درونی و جیب

داخل بعضی از این چادرها در مرکز حلقه ای وجود دارد که جهت آویزان کردن چراغ و فانوس قابل استفاده است؛ درضمن اگر چادر حلقه های کنار هم داشته باشد برای آویزان کردن لباس و وسایل خود می توانید از آن استفاده کنید. جیب‌های درون چادر هم برای قرار دادن لوازم کوچک شما مثل موبایل، چراغ قوه و… محل مناسبی می باشند.

چادرمسافرتی های تک دیواره و دو دیواره

چادرهایی که فقط یک دیوار دارند رووش نصب آن ها آسان تر است و وزن کمتری هم دارند اما شاید سطح محافظتی که به وجود می آورد کم باشد و فضای نگهداری کمتری به شما می دهد. چادرهایی که دو دیوار دارند فضای بیشتری را مهیا می‌کنند و سطح محافظت بیشتری برای شما به ارمغان می آورند اما وزن بیشتری دارند.

نصب و راه اندازی چادر مسافرتی

برخی چادر ها روش نصب سخت و پیچیده ای دارند و شما پس از یک سفر یا کوهنوردی طولانی باید با چادر خود سروکله بزنید تا آن را نصب کنید و با خود می گویید اگه کاش چادر مسافرتی هوشمند بود که با یک کلید راه اندازی می شد؛ لذا پیشنهاد می شود خرید چادر مسافرتی ای داشته باشید که روش نصب راحتی داشته باشد و یا چند مرتبه نحوه راه اندازی آن را در منزل تست کنیدتا ببینید می‌توانید تکی آن را نصب و راه اندازی نمایید و یا به کمک فرد دیگری نیاز دارید.

جنس و مواد استفاده شده در چادر مسافرتی

چادر ها جنس های متفاوتی دارند و بسته به سطح کیفی و چگالی آن ها، در نرخ های گوناگونی به فروش می رسند. جنس بعضی از این چادرها از پنبه ضد‌آب می باشد اما این نوع چادرها اگر در زیر باران خیس شوند و آب جذب آن شود، بسیار سنگین خواهد شد. چادر هایی از جنس پلاستیک و پلی‌استر مقاوم در برابر آب هم در بازار معامله می شود ولی تابش آفتاب در بازه زمانی طولانی سبب رنگ پریدگی، کهنگی و پوسیدگی آن‌ها خواهد شد. اگر درزهای این چادرها باز نباشند آب به داخل نفوذ نمی کند. این چادرها دارای علامتی تحت عنوان D یا Denierمی باشند. این علامت بیانگر این است که هر نه هزار متر از نخ استفاده شده در تولید پارچه، وزنش چقدر است. این علامت در انتخاب شما بسیار موثر است اما فقط در شرایطی می‌توانید دو چادر را با علامت D را مورد قیاس قرار دهید که جنس آن ها یکی باشند.

کاور رویی چادر اگر از جنس پلی اورتان و سیلیکون باشد بهتر است که همه سطح بالایی و پنل ها و در ‌ها را کاور کند تا در مقابل باد و باران محافظ چادر باشد. درضمن باید در درزهای آن از نوار پارچه‌ای مرغوبی بکارگرفته شده باشد.

کفی چادرمسافرتی

اغلب چادرها در زیر خود دارای کفی مرغوبی نیستند و احتمال دارد سنگ ریزه ها، خار و خاشاک و همچنین زمین خیس باعث عذاب و رنج شما باشند؛ پس دقت کنید که چادری با کفی مناسب و ضدآب تهیه نمایید.

انواع چادر مسافرتی

درصورتی که می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید، خرید چادر مسافرتی ساده A-frame پیشنهاد خوبیست که خیلی معمولی و قیمت پایین است و وزن کمی دارد. فقط نکته آن این می باشد که دیواره‌ها کمی شیب دارند و فضای کمتری در اختیار شما می گذارد. این چادر برای وضعیت جوی دشوار پیشنهاد نمی شود، چراکه احتمال دارد پایه های آن بخاطر وزش باد نقص پیدا کنند. نصب و راه اندازی این چادرها بسیار راحت است بااین‌وجود باید بر روی زمین نصب و راه اندازی شود.

چادرهایی که سقف آن ها گنبدی مانند است فضای بیشتری برای شما فراهم می کنند. استحکام و پایداری بیشتری نیز دارند. آن‌ها بوسیله میله‌ها به شکل گنبد درآمده و بالای چادر را شامل می شوند و از آنجایی که سبک وزن هستند بسیار جهت پیاده‌روی ایده آل هستند.

یکی از چادرهای با استقامت بالا چادر های ژئودستیک می باشند. میله‌های این چادر بر روی سطح می گذرند و در یک تقاطع شبیه مثلث وصل می‌شوند. این موضوع، فشار را در کل اسکلت چادر پخش خواهد کرد، بنابراین برای وضعیت جوی بد پیشنهاد خوبی است، لذا برای کوهنوردی در زمستان بسیار مناسب می باشد.

چادر VIS-A-VIS  که به آن رو در رو می گویند، دو جای مخصوص برای استراحت دارد و جای خواب در دو سمت جایگاه وسط لحاظ شده اشت. محوطه نشیمن (وسط) می‌تواند به‌ شکل گنبدی باشد.

یکی دیگر از مدل های چادر مسافرتی چادر تونلی و حلقه‌ای می باشد که دارای یک یا تعدادی تیرک به شکل حلقه در عرض چادر می باشد و دیواره چادر را به شکل یک تونل تبدیل نموده و جای بیشتری به شما خواهد داد.
اگر راه اندازی چادرها برای شما سخت است، پیشنهاد می شود به فکر خرید چادر مسافرتی خودکار باشید. البته این چادرها توسط یک کلید و به شکل خودکار راه اندازی نمی‌شوند، یک سری پایه و بست دارند که به پارچه‌های چادر وصل هستند و با باز نمودن این پایه ها چادر به سریع باز شده و راه اندازی می‌شود.

بودجه خرید چادر مسافرتی

یکی از پرسش های اصلی در راستای خرید چادر مسافرتی میزان هزینه ای است که شما در نظر گرفته اید. شما باید بسته به خواسته و بودجه در نظر گرفته شده بعضی از این ویژگی ها را برگزیده و چادر موردنیاز خود را تهیه کنید. ویژگی هایی که برای شما اهمیتی ندارد و الزامی نیست را حذف نمایید؛ اما این مسئله را فراموش نکنید که با یک‌بار خرید چادر مسافرتی می‌توانید برای سال های سال در سفرهای خود آن را مورد استفاده قرار دهید. از این رو توصیه می شود کیفیت را فدای قیمت پایین نکنید و یک نوع چادر خوب تهیه کنید تا سالیان سال راضی باشید. درصورتی که تصمیم دارید از چادر مسافرتی در وضعیت جوی مشکل، با سرما و یخبندان و طوفان وحشتناک استفاده نمایید، باید چادرهای درجه یک که قیمت بالاتری دارند، خریداری کنید تا در وضعیت دشوار بتواند از جان شما مراقبت کند.

سوالات متداول راهنمای خرید چادر مسافرتی و پرفروش ترین چادر مسافرتی ها در ایران

فروش ویژه