خانه تماس با ما مقالات

بهترین پرینتر لیزری و لیست پر فروش ترین پرینترهای لیزری

بررسی و راهنمای خرید بهترین پرینتر لیزری در سال 1403

در دنیای امروز خرید پرینتر لیزری باب شده است. با وجود تلفن های همراه هوشمند و یا در دسترس قرار گرفتن ابزارهای مختلف برای ذخیره اطلاعات دیگر کمتر کسی به فکر چاپ کردن اسناد و مدارک خود می ­افتد چرا که به راحتی می­توان این اسناد را برای همیشه ذخیره کرد. با این حال هنوز هم استفاده از پرینترها کاربرد زیادی داشته و در بیشتر مواقع فرد احتیاج دارد تا اسناد مورد نظر خود را پرینت بگیرد. اما با توجه به تغییرات فراوان دنیای تکنولوژی پرینترهایی با کارکرد های مختلف به بازار عرضه شده اند که نوع و کار آن ها با یکدیگر متفاوت است. پرینترهای لیزری در انواع گوناگونی به بازار عرضه شده که در عین ساده بودن پیچیدگی هایی نیز دارند. در این راهنما سعی داریم شما را با انواع پرینترهای لیزری آشنا کنیم تا با توجه با نوع کار خرید پرینتر لیزری مناسبی را انجام دهید.

معرفی بهترین مارک و برند پرینترهای لیزری در سال  1403

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
پرینتر لیزری چندکاره رنگی اچ پی مدل DWdw
پرینتر لیزری چندکاره رنگی اچ پی مدل DWdw

2
پرینتر لیزری چندکاره سامسونگ مدل Xpress M2070
پرینتر لیزری چندکاره سامسونگ مدل Xpress M2070

3
پرینتر لیزری چندکاره کانن مدل I-Senseys MF231
پرینتر لیزری چندکاره کانن مدل I-Senseys MF231

4
پرینتر لیزری اچ پی مدل M402dNE
پرینتر لیزری اچ پی مدل M402dNE

5
پرینتر لیزری اچ پی مدل M12A
پرینتر لیزری اچ پی مدل M12A

6
پرینتر لیزری کانن مدل I-Senseys LBP6030
پرینتر لیزری کانن مدل I-Senseys LBP6030

7
پرینتر لیزری چندکاره اچ پی مدل M26NW
پرینتر لیزری چندکاره اچ پی مدل M26NW

8
پرینتر لیزری اچ پی مدل M26A
پرینتر لیزری اچ پی مدل M26A

9
پرینتر لیزری اچ پی مدل hp1006
پرینتر لیزری اچ پی مدل hp1006

10
پرینتر لیزری Hp1300
پرینتر لیزری Hp1300

بهترین ها

1

پرینتر لیزری چندکاره رنگی اچ پی مدل DWdw

2

پرینتر لیزری چندکاره سامسونگ مدل Xpress M2070

3

پرینتر لیزری چندکاره کانن مدل I-Senseys MF231

4

پرینتر لیزری اچ پی مدل M402dNE

5

پرینتر لیزری اچ پی مدل M12A

6

پرینتر لیزری کانن مدل I-Senseys LBP6030

7

پرینتر لیزری چندکاره اچ پی مدل M26NW

8

پرینتر لیزری اچ پی مدل M26A

9

پرینتر لیزری اچ پی مدل hp1006


فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

5

نکات مهم و ضروری در هنگام خرید پرینتر لیزری و یا جوهر افشان 

پرینترهای جوهر افشان معمولا برای مصارف خانگی کاربرد داشته و با قیمت کم تری نیز در بازار موجود هستند. این دسته از پرینترها با اینکه کارایی و ویژگی پرینترهای لیزری را دارند اما استفاده آنها در شرکت ها یا دفاتر در مقایسه با خرید پرینتر لیزری توصیه نمی­ شود.

 

 

راهنمای مشخصات و انواع پرینتر های لیزری

 

خرید پرینتر لیزری و استفاده از آن ها به دلیل کیفیت و کارایی بالا معمولا کاربرد بیشتری دارند این دسته از پرینترها به دو دسته تقسیم می ­شوند:

 

پرینتر لیزری تک کاره:

این دسته از پرینترها تنها به کار چاپ پرداخته و کارایی دیگری ندارند.

پرینتر لیزری چند کاره:

پرینترهای چندکاره علاوه بر چاپ قابلیت های دیگری نظیر اسکن و کپی داشته و در برخی موارد به عنوان فکس نیز می­توان از آنها استفاده کرد.

پرینتر لیزری رنگی:

با خرید پرینتر لیزری رنگی و استفاده از این پرینترها می­ توانید به چاپ بروشورها، کاتولوگ ها و متن های حاوی تصاویر گرافیکی بپردازید. چاپ عکس نیز با پرینترهای رنگی امکان پذیر است اما کیفیت چندان مناسبی نخواهد داشت چرا که این دسته از پرینترها برای چاپ عکس طراحی نشده اند.

 

 

کاربران پرینترها عمدتا به سه دسته تقسیم می­شوند:

  • دسته اول کاربران خانگی بوده که معمولا افراد خانواده دانش ­آموزان و یا دانشجویان می­ باشند. این دسته از افراد معمولا به پرینترهای پیشرفته نیازی نداشته و از پرینتر صرفا جهت چاپ مطالب و یا تکالیف خود بهره می­ برند. این دسته از افراد معمولا به دنبال پرینتر های معمولی با قیمتی مناسب هستند که پرینترهای جوهر افشان معمولی و یا رنگی بهترین گزینه برای این افراد است.

  • دسته دوم شرکت ها و یا دفاتر کوچک هستند که به پرینترهایی مناسب و حرفه ای تر نیاز دارند که این دسته م­ی توانند از پرینترهای رنگی جوهر افشان یا خرید پرینتر لیزری بهره ببرند.

  • دسته سوم نیز شرکت های بزرگ هستند که به پرینترهای حرفه ای احتیاج داشته و معمولا پرمصرف ترین کاربران پرینتر محسوب می­ شوند. این دسته از مصرف کنندگان باید با توجه به نوع کار خود پرینتری مناسب را انتخاب کنند.

 

 

 

توان کاری پرینتر های لیزری 

 

پرینترها بر اساس توان کاری خود به انواع پرینترهای خانگی، خانگی سنگین، اداری سبک و اداری سنگین طبقه بندی می­ شوند. توان کاری پرینتر معمولا در بازه ۱۰۰۰ تا ۱۰۰٫۰۰۰ و یا بیشتر تعریف می­ شود. برای خرید پرینتر لیزری و تشخیص توان آن ها بهترین راه این است که به سینی تعبیه شده در پرینتر که برای قرار دادن برگه های کاغذ، توجه کنید. پرینترهای خانگی یا سبک عمدتا دارای سینی هایی هستند که تنها ۱۰۰ برگ در آنها جا می­ گیرد این دسته از پرینترها دارای توان متری بوده و برای مصارف خانگی توصیه می­ شوند. پرینترهایی با ظرفیت ۲۰۰ برگ به بالا برای مصارف اداری گزینه مناسب تری هستند. البته پرینترهایی نیز در بازار موجود هستند که دارای سینی هایی هستند که تا سقف ۱۰۰۰ برگ در آن ها جای می گیرد. با اینکه می­ توان در پرینترهایی با ظرفیت کم کاغذهای بیشتر نیز استفاده کرد اما بهتر است از هر پرینتر با توجه به ظرفیت آن استفاده کنید تا عمر پرینتر کم نشده و تا مدت ها بتوانید از آن استفاده کنید.

 

 

 

اتصالات و لوازم جانبی انواع پرینتر های لیزری

 

پرینترها عمدتا با داشتن درگاه USB به کامپیوترها متصل می­ شوند مگر اینکه پرینتر شما از نوع نسل قدیم باشد که در این صورت درگاه آن پارالل خواهد بود. پرینترهای دیگری نیز وجود دارند که دارای درگاه شبکه یا ETHERNET است. با استفاده از این درگاه اشتراک گذاری پرینتر در شبکه آسان تر خواهد شد و به این صورت دیگر نیازی نیست که پرینتر به رایانه ای وصل باشد و تنها با قرار دادن پرینتر در شبکه خود سایر رایانه های موجود در شبکه نیز می ­توانند از آن استفاده کنند. پرینتر های جدیدتر با استفاده از اتصال بی سیم (WIFI) نیز به دستگاه ها متصل می­ شوند با استفاده از این اتصال شما می­ توانید پرینتر را به تلفن های هوشمند خود نیز وصل کرده و مدارک خود را چاپ کنید. اتصال از طریق WIFI به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم صورت می­ گیرد.

 

 

 

نوع چاپ دو رو در انواع پرینتر ها (Duplex)

 

در گذشته پرینترها توانایی چاپ یک رو را داشتند که سبب هدر رفتن کاغذ می­ شد. امروزه پرینترهای جدید توانایی چاپ دو رو را نیز دارند که از ویژگی های مهم در خرید پرینتر لیزری خوب به شمار می رود. در گذشته که هنوز پرینترهای چاپ دو رو در بازار وجود نداشت چاپ دو رو سختی های فراوانی داشت اما امروز با وجود پرینترهایی با قابلیت Duplex به صورت اتوماتیک چاپ را در هر دو قسمت کاغذ انجام می­ دهد.

 

 

 

سرعت و کیفیت چاپ در پرینتر های لیرزی

 

پرینترهای لیزری معمولا چاپی با وضوح ۶۰۰dpi دارند که معمولا کیفیت مناسبی برای چاپ است البته با توجه به نوع تکنولوژی به کار رفته در پرینتر ممکن است کیفیت چاپ آن نیز متفاوت باشد. نکته دیگری که در خرید پرینترها مورد توجه قرار می ­گیرد سرعت چاپ آن است که معمولا در اکثر پرینترهای لیزری سرعت چاپ برابر با ۱۰ تا ۳۰ برگ در دقیقه است. پرینترهای دیگری در بازار نیز یافت می ­شود که سرعت آنها ۳۰ برگ به بالا در دقیقه است که ممکن است در این صورت کیفیت وضوح کم باشد. اما توصیه می کنیم برای بهره بیشتر از پرینتر خود دستگاهی با سرعت ۲۰ برگ در دقیقه خریداری کنید.

 

 

تغذیه خودکار ADF ( در پرینتر های لیزری )

 

با وجود فناوری ADF در پرینترهای چندکاره که قابلیت کپی کردن دارند دیگر لازم نیست تک تک برگه ها را در پرینتر قرار دهید بلکه با وجود این فناوری با قرار دادن کاغذهای خود در سینی تغذیه دستگاه به صورت خودکار برگه ها را وارد دستگاه کرده و کپی می­ کند. البته این سینی تغذیه ظرفیت محدودی دارد و در بیشتر دستگاه ها تا ۳۵ برگ را پشتیبانی می­ کند. نکته قابل توجه این است که سیستم ADF کمی حساس بوده و باید برگه های صاف و نو در آن قرار داده شود.

سوالات متداول بهترین پرینتر لیزری و لیست پر فروش ترین پرینترهای لیزری

فروش ویژه