خانه تماس با ما مقالات

بهترین بخاری گازی موجود در بازار با معرفی انواع مدل‌ها (قیمت به روز شده)

فروش ویژه

بررسی و راهنمای خرید بهترین بخاری گازی ایرانی و خارجی ( 2021 )

زمانی که فصل سرما می رسد، خرید بخاری گازی یکی از اولویت ها است که بسیار ضروری است و باید در خرید و نصب آن توجه بسیاری داشت تا جانتان از خطرات احتمالی مانند گاز گرفتی در امان باشد. در حین خرید بخاری گازی پیش از دقت نمودن به طرح و رنگ لازم است به کارکرد و استاندارد بودن بخاری دقت کنید. درصورتی که برای گرم شدن خانه خود به فکر خرید بخاری گازی و استفاده از آن هستید و یا ممکن است منزل شما سیستم شوفاژ مرکزی داشته باشد اما سطح تولید گرمای آن بسنده نمی کند و همچنان تصمیم به خرید بخاری گازی دارید. اگر شما نیز به دنبال خرید بهترین بخاری گازی موجود در بازار ایران هستید با ما همراه باشید تا بهترین مدل های بخاری گازی را با بررسی تخصصی به شما معرفی کنیم. 

فروش ویژه

فروش ویژه

 

بررسی و راهنمای خرید بهترین بخاری گازی

 

 ما در این مطلب قصد داریم معیار های خرید بخاری گازی مناسب را بیان کنیم، پس تا پایان مطلب همراه ما باشید. در این مطلب تصمیم داریم انواع بخاری را معرفی کنیم و نکات لازم در حین خرید بخاری گازی، مارک های معروف و معتبر و قابل اطمینان سازنده بخاری و فرمول ریاضی حساب کردن گنجایش حرارتی بخاری را بیان کنیم تا در آخر بتوانیم در حین تهیه بخاری، بهترین گزینه را انتخاب کنیم و یک بخاری مناسب، استاندارد، با امنیت بالا و با گنجایش مناسب برای گرمایش محیط مورد نظر خود تهیه کنیم. برای خرید دیگر کالاهای مورد نیاز منزل خود از پرفروش ترین اتوبخارها در ایران و همچنین پرفروش ترین چای سازها و ..... از دیگر مطالب ما دیدن نمایید. 

با ما همراه باشید:

 

 

✅ انواع بخاری گازی ایرانی و خارجی موجود در بازار برای خرید :

بخاری‌ها در ۴ گروه کلی قرار می گیرند:

  • بخاری گازی
  • بخاری نفتی
  • بخاری برقی
  • بخاری صنعتی

در ایران به علت تعرفه پایین و در دسترس بودن انرژی گاز طبیعی این نعمت خدادادی، ایجاد محیطی گرم توسط گاز تقریبا اصلی‌ترین شیوه گرمایش منازل و محیط های کاری به شمار می آید. از این رو خرید بخاری گازی نسبت به سایر بخاری ها مانند بخاری برقی و نفتی بیشتر انجام می شود. اما باید دقت نمود که گذاشتن بخاری گازی‌هایی که عوامل استاندارد در آن رعایت نشده باشد و ایمن نباشد، خطراتی را در پی خواهد داشت که متاسفانه ما در ایران از این خطرات دور نیستیم و سالیانه در زمستان، خبرهای غمگینی در این راستا می شنویم. به همین خاطر  در ادامه به بررسی نکاتی که لازم است در حین خرید بخاری گازی به آن ها توجه نمود و معرفی چندی بخاری معتبر و پرفروش بازار می پردازیم. خرید بخاری گازی

 

اواخر تابستان یا اوایل پاییز که هوا رو به سرما می رود، تقاضا به منظور خرید بخاری گازی به طور شگفت انگیزی زیاد می شود اما این امر به شما وابسته است که تا چه حد به خرید خود توجه می کنید و  در شلوغی بازار، فریب منفعت طلبان را نمی خورید، اشخاص سودجویی که با جان مردم بازی می کنند به قیمت اینکه سود بیشتری داشته باشند و از معامله بخاری‌های ناایمن که عوامل استاندارد در آن رعایت نشده است ترسی ندارند. دقت کنید که هنگام خرید بخاری گازی حتما بخاری مدنظر شما علامت استاندارد و ایمنی داشته باشد. بهترین روش، تهیه یک بخاری ایمنی از یکی از مارک های معتبر و معروف سازنده بخاری گازی می باشد زیرا اخیرا بخاری هایی در مدل های مختلفی، غیر استاندارد و ناامن در بازار عرضه می شوند. بخاری‌هایی که نام مارک آن ها اولین بار است که به گوشمان می خورد و یا اینکه فقط در اوایل فصول سرد سال پیدا می شود و بعد از دریافت سود از بازار دیگر فعالیت نمی کنند. بنابراین درصورتی که می خواهید بخاری گازی خریداری کنید، پیشنهاد می دهیم که از یکی از برندهای معتبر سازنده بخاری مانند نیک کالا، آبسال مراورید سوز و.. خریداری نمایید زیرا جان و مال شما اهمیت دارد و ارزشمند است. کلیه بخاری ها با برندهای معتبر که در کشور وجود دارند، اکثرا نماد استاندارد دارند و بخاری‌هایی قابل اطمینان و درجه یک راهی بازار می‌کنند.

✅ انواع بخاری گازی‌ها در 3 گروه قرار دارند که شامل گروه‌های زیر است:

 

  1. بخاری گازی دارای دودکش
  2. بخاری گازی فاقد دودکش
  3. بخاری گازی مدل شومینه

خرید بخاری گازی فاقد دودکش به هیچ وجه برای اتاق خردسالان، اتاق خواب، مهدهای کودک، حمام، زیرپله ها و درمجموع مکان هایی که هوا در آن جریان ندارد و تهویه خوبی نداشته باشد، گزینه خوبی نیستند زیرا گاز جهت سوختن به اکسیژن هوای درون محیط نیاز دارد و اگر اکسیژن کم شود، مونوکسید و دی‌اکسیدکربن افزایش پیدا می کند که این موضوع مسمومیت و گازگرفتگی را در پی خواهد داشت همان چیزی که بخاری های ناایمن به نام مرگ خاموش به منازل می آورند. و اغلب برای مغازه‌ها و یا اماکن زیر ۵۰ متر که به علت میزان بالای رفت و آمد و یا باز و بسته شدن در، هوا در آن جریان دارد و همچنین افراد برای بازه زمانی محدودی در آن حضور دارند، مناسب است. پس تهیه بخاری فاقد دودکش را برای منازل فراموش کنید. درصورتی که برای مغازه یا سالنی خواستید که بخاری فاقد دودکش خریداری کنید حتما دقت کنید که دارای سیستم حساس به اندازه اکسیژن باشد. وجود این سیستم که به آن ODS نیز می گویند بر روی بخاری گازی فاقد دودکش ضرورت دارد زیرا این سیستم مسئول کنترل سطح اکسیژن در محیط اطراف را داراست و زمانی که سطح اکسیژن در محیط به ۱۷ درصد و یا کمتر نزول پیدا کند به طور اتوماتیک اقدام جریان گاز را قطع می کند و تا زمانی که کاملا محیط تهویه و پاک نشود بخاری را نمی‌توان روشن نمود. همه بخاری گازی‌های فاقد دودکش که نماد ایمنی و استاندارد دارند، به سیستم ODS مجهز هستند. خرید بخاری گازی فاقد دودکش که سیستم حساس به اندازه اکسیژن  ندارد به عبارتی خودکشی می باشد، به هیچ وجه برای خرید همچین بخاری اقدام نکنید که جان خود و خانواده خود را قطع به یقین به خطر می اندازید. برخی از تولید کنندگان در تولید بخاری فاقد دودکش فقط به حسگر حرارتی کفایت می‌کنند و بخاری آن ها سیستم ODS  ندارد. البته بهرمندی از حسگر حرارتی نیز تقریبا سطح ایمنی را افزایش می دهد. این سنسور به این صورت کار می کند که با افزایش شعله و حرارت بدنه بخاری، حسگر عمل کرده و شعله خاموش خواهد شد ولی در رابطه با کاهش اکسیژن موجود در هوا هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهند. اما وجود سیستم حساس به میزان اکسیژن در همه بخاری‌های فاقد دودکش ضروری می باشد و اگر در دستگاهی وجود نداشت از خرید آن منصرف شوید. معیار های خرید بخاری گازی

 

✅ گنجایش سطح حرارت بخاری گازی‌ها

در خرید بخاری گازی برای منزل خود باید به این موضوع دقت نمایید که چنانچه تمایل دارید از لحاظ بهینه سازی مصرف انرژی، بخاری از توانایی بیشتری بهرمند باشد، باید مساحت خانه خود توجه کنید که از چند بخاری در نقاط گوناگون خانه استفاده نمایید، زیرا یک بخاری برای گرم کردن منطقه محدودی از فضای ساختمان، کارایی دارد. یکی از اصلی ترین مسائلی که در حین خرید بخاری گازی باید به آن دقت کنید، ظرفیت حرارتی بخاری می باشد. شما باید نسبت به مساحت منزل و منطقه‌ای که هستید بخاری تهیه کنید. هر کدام از بخاری گازی ها دارای قدرت گرمایش منحصربه فرد خود هستند که واحد اندازه‌گیری آن کیلو کالری می باشد. تهیه یک بخاری گازی با قدرت گرمایش زیاد برای مکان های کوچک به اندازه تهیه یک بخاری گازی کم قدرت برای مکان های بزرگ اشتباه است. قبل از اینکه بخواهید خرید بخاری گازی انجام دهید، شما باید حساب کنید که برای محیط مدنظر خود به چه قدرت گرمایشی احتیاج دارید یا به عبارتی بخاری چند هزار برای مکان موردنظر شما ایده آل است. فرمول حساب کردن ظرفیت خیلی راحت است، فقط لازم است مساحت را در ۳ ضرب نمایید و بعد توان گرمایشی بخاری را بر ۲۴ تقسیم نمایید، این دو رقم باید برابر و یا به هم نزدیک باشند. فرمول حساب کردن ظرفیت حرارتی مورنیاز مساحت محیط ضربدر ۳ = توان بخاری تقسیم بر ۲۴ دو عدد حاصل مساوی و یا نزدیک به هم باشند.

✅ ترموکوپل در بخاری گازی چیست؟

یکی از تجهیزات حائز اهمیتی که در حین خرید بخاری گازی باید به آن دقت کنید مجهز بودن به ترموکوپل می باشد. ترموکوپل یک قطعه برای امنیت بخاری می باشد که اگر بخاری خاموش شود، گردش گاز به طور اتوماتیک متوقف می‌کند و از نشت گاز در محیط جلوگیری می کند. کلیه بخاری گازی‌های ساخته شده به واسطه شرکت معروف که نماد استاندارد دارند، سیستم ایمنی ترموکوپل نیز دارند.

✅ میزان مصرف انرژی در بخاریهای گازی چقدر است؟

یکی از موشوعاتی که در حین خرید بخاری گازی باید به آن دقت نمود نماد مصرف انرژی کالا می باشد. سطح مصرف انرژی هر بخاری با برچسبی که بر روی باکس و یا خود بخاری زده شده است، قابل تشخیص است. این برچسب، بیانگر این است که راندمان خالص هر بخاری در چه رده ای قرار دارد. هر اندازه این نماد مصرف انرژی از حرف های اول زبان انگلیسی باشد نشان دهنده ی برتری آن است، به عبارتی بخاری که برچسب آن رده مصرف انرژی B را نشان می دهد خیلی بهتر از محصولی است که برچسب رده مصرف انرژی F را نشان می دهد. در حین خرید بخاری گازی فقط مدل‌هایی را گزینش کنید که نماد مصرف انرژی آن ها در رده های B تا F باشد.

 

 

✅ خدمات پس از فروش و گارانتی 

درضمن در جریان باشید که بخاری باید گارانتی خدمات پس از فروش ازجمله نصب، راه اندازای و آزمایش خروج گازهای مونوکسیدکربن داشته باشد که در کتابچه گارانتی درج قید شده، و سرویس کاران مجاز آن را نصب و راه اندازی نمایند. نصب درست یک بخاری گازی در افزایش امنیت آن موثر است.

✅ قیمت بخاری گازی:

برای خرید هر کالایی اول پیشنهاد می شد که بودجه مدنظر خود را مشخص کنید و نسبت به بودجه خود اقدام به خرید نمایید اما در تهیه بخاری گازی اول باید عواملی از قبیل ایمنی، سطح بالاتر در برچسب انرژی، مصرف کم و تطابق با استانداردهای زیست محیطی را در نظر گرفت سپس به قیمت مناسب آن دقت کرد. پس تا اینجا که متوجه شدید در خرید بخاری گازی چه چیز هایی را مد نظر قرار دهید و شما به چه بخاری برای فضای مورد نظر خود نیاز دارید.

 

✅ توصیه های پایانی در خرید بخاری گازی:

برای فضاهای بسته زیر ۵۰ متر باید از بخاری گازی دیواری با دودکش با توان ۵ هزار تا ۶ هزار کیلو کالری استفاده نمایید و در منازل ۵۰ تا ۸۰ متری باید بخاری های ۷ تا ۹ هزار تهیه شود و در منازل ۸۰ متر به بالا بخاری با بیش از ۱۲ هزار توان حرارتی باشد. همچنین بخاری های شومینه برای سالن و پذیرایی خانه گزینه خوبی هستند. اگرچه گاهی اوقات افراد در حین انتخاب، مدل یک بخاری گازی را با توان حرارتی آن اشتباه می گیرند اما باید دقت کرد تا این اشتباه پیش نیاید: توان گرما دهی که با اصطلاح کیلو کالری می آید با مدل بخاری تفاوت دارد.

فروش ویژه