خانه تماس با ما مقالات

بهترین اسپیکر بلوتوثی و قابل حمل در سال ۲۰۲۱ ( پر فروش ترین های )

بررسی و راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی و پرتابل ایرانی و خارجی 

 

هریک از ما روزانه مطابق سلیقه مان، اوقاتی را با گوش سپردن به موزیک توسط خرید اسپیکر قابل حمل یا غیره می گذارنیم. در اتوموبیل هنگام سفر یا رفت و آمد های کاری و غیرکاری، موقع انجام کار و به ویژه در مجلس های شادی و پایکوبی و مهمانی ها چراکه گوش دادن به موزیک دلخواه لذت بخش است و سبب می شود  تا سختی مسیر راحت تر شده یا خستگی کار کمی از بدنمان خارج شود، ولی به منظور بیشتر لذت بردن از موزیک به لوازم درست حسابی احتیاج است. یک موزیک پلیر مناسب و خرید اسپیکر قابل حمل، کمترین دستگاه های مورد نیاز برای این امر است. ما در بست رویو بهترین اسپیکرهای پرتال یا قبل حمل را با صفحه بررسی تخصصی و قیمت به روز شده برای انتخاب راحت تر شما فراهم آورده ایم. 

 

معرفی بهترین مارک و برند های اسپیکر بلتوثی و قابل حمل در سال ۱۴۰۰

 

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
اسپیکر بلوتوثی پرتابل جی بی ال مدل  Flip 4
اسپیکر بلوتوثی پرتابل جی بی ال مدل  Flip 4

2
اسپیکر بلوتوثی پرتابل جی بی ال مدل  Go
اسپیکر بلوتوثی پرتابل جی بی ال مدل  Go

3
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدل pluse E3
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدل pluse E3

4
اسپیکر قابل حمل شیائومی مدل Millet
اسپیکر قابل حمل شیائومی مدل Millet

5
اسپیکر پرتابل JBL مدل  Charge 3
اسپیکر پرتابل JBL مدل  Charge 3

6
اسپیکر بلوتوث پرتابل آپولو مدل  S808
اسپیکر بلوتوث پرتابل آپولو مدل  S808

7
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی مدل SRS-XB10
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی مدل SRS-XB10

8
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تسکو مدل TS 1850
اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تسکو مدل TS 1850

9
اسپیکر بلوتوثی پرتابل جی بی ال مدل  Xtreme
اسپیکر بلوتوثی پرتابل جی بی ال مدل  Xtreme

بهترین ها

1

اسپیکر بلوتوثی پرتابل جی بی ال مدل  Flip 4

2

اسپیکر بلوتوثی پرتابل جی بی ال مدل  Go

3

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مدل pluse E3

4

اسپیکر قابل حمل شیائومی مدل Millet

5

اسپیکر پرتابل JBL مدل  Charge 3

6

اسپیکر بلوتوث پرتابل آپولو مدل  S808

7

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی مدل SRS-XB10

8

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تسکو مدل TS 1850

9

اسپیکر بلوتوثی پرتابل جی بی ال مدل  Xtreme


فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

5

نکات مهم و ضروری در هنگام خرید اسپیکر های بلتوثی و پرتابل در بازار

 

هریک از ما روزانه مطابق سلیقه مان، اوقاتی را با گوش سپردن به موزیک توسط خرید اسپیکر قابل حمل یا غیره می گذارنیم:

این اسپیکر ها علاوه بر صدای خروجی خوب، باید ابعاد کوچک و وزن کمی داشته باشند. این مدل اسپیکر قابل حمل، در کیف ورزشی، چمدان، کیف دستی، کیف لپ تاپ و کوله پشتی به آسانی جا می شوند و برای چندین ساعت بدون نیاز به شارژ دوباره کار می کنند؛ از این رو در صورتی که تمایل دارید که خارج از خانه، اتوموبیل و در شرایط دسترسی نداشتن به رایانه شخصی خود، اوقات خود را با موزیک بگذارنید، ممکن است لازم باشد خرید اسپیکر قابل حمل را در اولویت های لیست خرید خود قرار دهید.  اما جهت خرید اسپیکر قابل حمل خوب پیشنهادات بسیاری وجود دارد که باعث می شود خرید اسپیکر قابل حمل مشکل شود.

 

اسپیکر سیمی یا بی ‌سیم ( بلتوثی و قابل حمل ) ؟

 

اسپیکر های سیمی پرتابل را که فراموش نکرده اید؟ درصورتی که موزیک پلیر شما اسپیکر نداشته باشد، مثل MP3 Player، باید آن را به اسپیکر یا هدست وصل نمایید. اگر پلیر بلوتوث نداشته باشد، بنابراین لزومی ندارد هزینه زیادی برای خرید اسپیکر بلوتوثی صرف نمایید. این مدل اسپیکر ها احتیاجی به شارژ باتری نخواهند داشت و قیمت آن ها نیز پایین تر است.

خرید اسپیکر قابل حمل خوبی که قادر باشد نیاز های ما را تا جایی برآورده کند ، کار سخت و پیچیده ای است. بنابراین در این مقاله تصمیم داریم شما را در خرید اسپیکر قابل حمل خوب راهنمایی کنیم.

در پیشینه ی صنعت سیستم های صوتی، کمتر دستگاهی نسبت به اسپیکر بلوتوث بی سیم از پیشرفت و ارتقا بسیاری برخوردار بوده است. از این رو، امروز مشاهده می کنیم که انواع گوناگون  اسپیکر های بی سیم در این بازار شلوغ عرضه می شوند که هر یک امکانات و قابلیت های منحصر به فردی در خرید اسپیکر قابل حمل دارند و به افراد این امکان را می دهد تا در هر لحظه و و در هر محیطی به آهنگ دلخواه خود گوش دهند.

 

 

 

برقراری اتصال وایرلس در اسپیکر های بلتوثی و قابل حمل

 

مدل های مختلف اتصالات اسپیکر از قبیل بلوتوث، وای فای، ان اف سی، Airplay، DLNA و مولتی روم می باشد.

 

اتصال توسط بلوتوث ( اسپیکر های پرتابل )

برای اکثر افراد مناسب ترین مدل اسپیکر های پرتابل در خرید اسپیکر قابل حمل، مدل بلوتوثی آن ها می باشد؛ به این خاطر که امروزه اکثر موبایل ها مجهز به این تکنولوژی می باشند؛ از طرفی اسپیکر های بلوتوثی تا فاصله ده متری را به درستی پوشش می دهد، عملکرد خوبی دارند و در مصرف باتری بهینه عمل می کنند، به برقراری اتصال توسط روتر و شبکه احتیاجی ندارند و برقراری اتصال آن ‌ها به سرعت و به راحتی و در هر جای این جهان انجام می شود. بلوتوث در زمینه سیستم های صوتی بی سیم سریعا رشد و گسترش یافت.

 

 

اتصال اسپیکر های پرتابل توسط Wi-Fi

در راس تمام ویژگی ها و تجهیزات، پراهمیت ترین مسئله ای که به منظور خرید اسپیکر قابل حمل باید به آن دقت کرد، وضوح و کیفیت صدای خروجی آن می باشد. در گذشته کیفیت صدای پخش شده با اسپیکر متصل شده توسط شبکه Wi-Fi، چندین سطح بالاتر و بهتر بود و برای افرادی مناسب بود که تمایل داشتند فایل ‌های صوتی را با وضوح و کیفیت بالا پخش کنند اما در حال حاضر نمی ‌توان فرق چندانی بین نوع بلوتوثی و وای فای قائل شد. برای برقراری اتصال وای فای، لازم است که به شبکه‌ ی Wi-Fi دسترسی داشته باشید، بنابراین در همه شرایط نمی توان از آن ها استفاد کرد، اما سیگنال‌ های آن در مسافت بیشتری پخش شده و محدوده بیشتری را پشتیبانی می کند. این مدل اسپیکر ها، از قیمت بالاتری نیز برخوردارند. توسط Wi-Fi می ‌توان محتوای صوتی باکیفیت را منتقل کرد. از دیگر نکات مثبت اسپیکر Wi-Fi این است که قادرید با ست نمودن تنظیماتی، اعلان های بیهوده را تحویل نگیرید.

 

 

اسپیکر هایی که از WiFi بهرمند هستند اغلب به شبکه LAN روتر وصل می ‌شوند. با اینکه امروزه رزولویشن فایل‌ ها روزانه افزایش پیدا می کند (بیش از فایل صوتی با کیفیت CD)، ولی پیدایش خدماتی مانند اسپاتیفای و دیگر خدمات که وظیفه ارائه محتوای صوتی متراکم را دارند، به‌طور چشمگیری انگیزه استفاده از WiFi  را کم کرده است.

 

مسئله دیگر اینکه در مجموع زمانی که صحبت استریم موبایل می شود، wi-fi مسیر اتصال خوبی نیست، و بیشتر سامانه ای موازی برای دیگر پروتوکل های استریمینگ می باشد.

بعضی اسپیکر ‌ها در کنار درگاه اولیه اتصال، دارای پورت USB و شیار کارت حافظه نیز هستند.

بهرمندی از این درگاه ها موجب می شود در صورت استفاده نکردن از بلوتوث به آسانی بتوانید موسیقی محبوبتان را از طریق فلش، پلی کنید.

 

NFC در اسپیکر های بلتوثی

 

NFC  پروتوکل بی سیم تازه ای است که به تازگی بسیار رایج شده و موقع خرید اسپیکر قابل حمل نام آن به گوشمان خورده ست، هرچند زیاد اهمیتی ندارد چراکه محدوده کمتری را پوشش می دهد؛ و باید دستگاه های مجهز به این NFC فاصله کمی باهم داشته باشند تا قادر باشند اطلاعات را بفرستند. اما نسبت به اسپیکر های بلوتوثی راحت و سریع جفت می شوند، اگرچه با آیفون ست نمی شود. در کل زیاد ضروری نمی باشد.

 

تکتولوژی  Airplay ( در اسپیکر های قابل حمل )

Airplay  پروتوکل تخصصی برای اپل است که به منظور انتقال فایل‌ ها، موسیقی، و حتی کلیپ به واسطه WiFi کاربرد دارد به ویژه ورژن “direct” .

 

فناوری  DLNA در اسپیکر های بلتوثی

DLNA پروتوکلی برای ارسال فایل های موسیقی، عکس ها و فیلم ها توسط وای فای برای کاربران اندروید است اما چون خیلی کند و رنج آور است، زیاد محبوب نیست و برای انتخاب کردن مورد تایید واقع نمی شود. کند و عذاب‌آور است.

 

ویژگی  Multiroom(جفت ‌شدن با تعدادی اسپیکر هم مدل)

اسپیکر هایی که دارای این ویژگی هستند، صدایی که ارائه می دهند چندین مرتبه قوی تر و بیشتر است و قادرند مکان های بزرگ ‌تری را پشیبانی کنند به همین دلیل این ویژگی مولتی روم امروزه بسیار رایج شده است. توسط این سیستم ‌ها قادرید کل سیستم های موزیک، و نیز برنامه های استریمی مانند اسپاتی فای، پاندورا، اپل موسیقی و غیره را استریم نمایید. توسط این اسپیکر ها که گران تر هستند، می توانید صدایی با رزولویشن بالا و یک سطح با لینک نمودن دستگاه های بیشتر در کلیه نقاط خانه، پخش کنید.

 

 

 

معیار های خرید اسپیکر قابل حمل ر بلوتوثی

 

اول باید نیاز خود را مشخص کنیم که از اسپیکر در چه فضا و موقعیتی قرار است استفاده شود؟ علاقه داریم در منزل از گوش دادن به موزیک لذت ببریم یا در حین حرکت و فعالیت؟ روی کاناپه وقتی که دراز کشیده ایم یا کنار استخر و لب ساحل یا موقع ورزش؟

 

  • فضا های بسته: 

 

تکامل رفته رفته ی چندین سال گذشته فناوری صوتی بی سیم، به چشمگیر شدن محصولات این زمینه و وسعت گرفتن استفاده از اسپیکر های پرتابل  کمک رسانی کرده است به گونه ای‌ که اکثر افراد را به جایگزین کردن آن ها به‌ جای سیستم‌ های صوتی خانگی بزرگ و غیرقابل حمل مجاب نموده‌ است. برقراری اتصال وایرلس، منزل شما را از شر سیم های نامرتب و پیچیده دستگاه های صوتی خلاص می کند؛ همچنین بدون اینکه نگران در دسترس بودن یا نبودن پریز برق باشید، هر زمانی که بخواهید، قادرید جای قرار دادن این نوع اسپیکر را عوض کنید درصورتی که به هیچ وجه باعث به هم خوردن دکوراسیون خانه شما نمی شود. مقاومت بسیار اسپیکر پرتابل خانگی اهمیتی ندارد، اما شیک بودن ظاهر آن مهم است.

 

  • محیط باز و در طول مسافرت: 

 

برای استفاده در محیط باز، میزان مقاومت و پایداری اسپیکر در برابر نفوذ آب و گرد و خاک، یکی از عوامل حائز اهمیت در خرید اسپیکر قابل حمل محسوب می شود. برای مثال اگر قصد دارید از اسپیکر خود هنگام قایقرانی استفاده کنید، باید اسپیکر شما کاملا ضد آب باشد. میزان مقاوم بودن اسپیکر ها، با استاندارد IP مشخص می‌ شود که عدد اول، نشان دهنده ی سطح مقاومت در مقابل نفوذ ذرات بیرونی و عدد دوم بیانگر سطح مقاومت در مقابل رطوبت و آب و نفوذ مایعات است. درصورتی که هر یک از این عناصر تعیین نشده باشد، حرف X نوشته می شود. یک اسپیکر همراه در گردش های مختلف، علاوه ‌بر اینکه باید جنس مقاوم و صدای شگفت انگیزی داشته باشد، باید دارای وزن و اندازه مناسبی نیز باشد. بهرمندی از گیره‌ ی برقراری اتصال برای اسپیکر‌ های همراه در سفر، خیلی کاربردی است، به آسانی به کیف دستی، کیف پولی یا کوله پشتی وصل می شود.

فراموش نکنید که بدنه اسپیکر بلوتوث را به دقت بررسی کنید. قطعا اسپیکر هایی با بدنه فلزی دارای کیفیت ساخت بهتر و مقاوم تری در مقایسه با محصولات پلاستیکی می باشند.

 

کیفیت صدا در اسپیکر های قابل حمل 

اسپیکر خوب جدا از اینکه باید صدای باکیفیت و واضحی داشته باشد، باید توانایی تفکیک خوبی داشته باشد و فقط میزان صدای بالا معیار خوبی برای خرید نیست. اندازه وات، ملاک حائز اهمیتی در تشخیص سطح بلندی صدا می باشد. فرکانس جواب دهی و سطح حساسیت هم مهم است.

هر اندازه که وات خروجی بلندگو ها بالاتر باشد، توان اسپیکر بیشتر است. این مقدار به دو شکل وات اسمی و وات حقیقی روی بلندگو ها نوشته می شود که عدد کمتر ، بیانگر وات خروجی حقیقی است.

 

عمر باتری های اسپیکر بلتوثی

از دیگر از شاخصه های پراهمیت در خرید اسپیکر قابل حمل، اندازه ظرفیت باتری و میزان شارژدهی آن می باشد. درصورتی که تصمیم دارید یک اسپیکر مسافرتی خریداری کنید، تهیه مدلی که صرفا ۲ الی ۳ ساعت توانایی پخش مداوم دارد، چندان عاقلانه نیست.

برخی اسپیکر ها در صورتی که باتری آن ها تمام شود و پریز برقی برای شارژ مجدد در دسترس نباشد، این قابلیت را دارند که با انرژی خورشید باتری خود را شارژ کنند که البته قیمت بالاتری دارند.

 

اسپیکر های بلتوثی یا شارژر همراه 

شارژ نمودن موبایل، تبلت، هدست، دوربین عکاسی و … در حین سفر امری ضروری و گاها سخت به شمار می آید. با انتخاب اسپیکر پرتابلی که دارای باتری قدرتمندی است و قابلیت شارژ نمودن این ابزار ها را نیز دارد، می ‌توانید دو یک دستگاه دوکاره داشته باشید. این اسپیکر ها با پورت USB ، microUSB یا هر دو، کار شارژ نمودن دیگر ابزار ها را انجام می‌ دهند.

 

ویژگی مکالمه در اسپیکر های بلتوثی

درصورتی که توسط موبایلتان موزیکی را پخش نمایید، هر آن ممکن است تلفن همراه زنگ بخورد و در صورتی که اسپیکر میکروفون نداشته باشد، مسئله کمی پیچیده خواهد شد. اسپیکر هایی که به میکروفون درونی مجهز می باشند، جواب دادن به تماس ‌های تلفنی را ممکن می سازد.

 

محدوده فرکانس اسپیکر های قابل حمل

بازه شنوایی ما انسان ها بین ۲۰ هرتز  تا ۲۰ کیلوهرتز قرار دارد، بنابراین در حین خرید اسپیکر قابل حمل، بهتر است اسپیکری که از بیشترین بازه فرکانسی حمایت می کند را تهیه نمایید.

بهرمند بودن یا نبودن از هریک از ویژگی ها و امکاناتی که در بالا گفتیم برای خرید اسپیکر قابل حمل بستگی به بودجه در نظر گرفته ی شما دارد بنابراین بسته به نیازتان و موجودی جیبتان شاخصه ها را در نظر گفته و یک اسپیکر مناسب خریداری کنید. و در آخر اجازه دهید گوش هایتان در اخرید اسپیکر قابل حمل تصمیم گیرنده نهایی باشند چراکه تشخیص کیفیت صدا مثل هنر، یک قضاوت بسیار شخصی می باشد. بعضی از کاربران صدای حجیم و بم را دوست دارند که بهتر است اسپیکری با ساب ووفر قوی تهیه کنند، بعضی دیگر به صدای زیر یا توییتر با اندازه تفکیک پذیری بالا علاقه دارند، که بهتر است اسپیکری با توییتر های باکیفیت خریداری کنند.

در کل بهترین اسپیکر برای خرید اسپیکر قابل حمل مشخص نیست و انواع گوناگون بلندگو برای سلیقه های مختلف تولید شده است.

کمپانی های بسیاری در این زمینه هستند که اسپیکر طراحی و تولید می کنند. در ادامه به معرفی برند های معتبری می پردازیم که محصولات آن ها علاوه بر کیفیت قیمت معقولی نیز دارند.

سوالات متداول بهترین اسپیکر بلوتوثی و قابل حمل در سال ۲۰۲۱ ( پر فروش ترین های )

فروش ویژه