خانه تماس با ما مقالات

بهترین دستگاه لیزر خانگی برای موهای زائد با شات نامحدود در سال 2021

بررسی و راهنمای خرید بهترین و پر فروش ترین دستگاه لیزر موهای زائد خانگی

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی محصولی است که این روزها در بین بسیاری از افراد رواج یافته است. قطعا شما نیز تا کنون با این دستگاه های پر کاربرد در سایت ها و فروشگاه های مختلف مواجه شده اید. اما شاید استفاده از این دستگاه را برای از بین بردن موهای زائد توصیه نکنید. این به دلیل نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی در مورد این دستگاه است، اما باید بدانید که دستگاه لیزر موهای زائد خانگی نمونه کوچک شده دستگاه های موهای زائد موجود در کلینیک هاست. ما در بست رویو بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی را با صفحه بررسی تخصصی هر مدل و قیمت به روز شده آنها را گرد هم آورده ایم تا شما با مقایسه کیفیت و قیمت آنها، بهترین مدل لیزر مو خانگی را انتخاب و خرید نمایید. 

 

⭐️ معرفی بهترین برند های دستگاه لیزر خانگی در ایران 

فروش ویژه

بهترین ها

رتبه تصویر عنوان امتیاز موارد بیشتر
1
دستگاه لیزر موهای زائد خانگی بیورر مدل  IPL10000 plus
دستگاه لیزر موهای زائد خانگی بیورر مدل  IPL10000 plus

2
دستگاه لیزر موهای زائد خانگی بابیلیس مدل G940E
دستگاه لیزر موهای زائد خانگی بابیلیس مدل G940E

3
لیزر بدن براون مدل IPL 5001
لیزر بدن براون مدل IPL 5001

4
دستگاه لیزر موهای زائد خانگی فیلیپس مدل LUMEA BRI953/60
دستگاه لیزر موهای زائد خانگی فیلیپس مدل LUMEA BRI953/60

5
دستگاه لیزر موهای زائد خانگی سیلک پرو مدل Dd2
دستگاه لیزر موهای زائد خانگی سیلک پرو مدل Dd2

6
دستگاه لیزر موهای زائد خانگی تریا مدل ۴X
دستگاه لیزر موهای زائد خانگی تریا مدل ۴X

7
دستگاه لیزر موهای زائد خانگی رمینگتون مدل IPL6750
دستگاه لیزر موهای زائد خانگی رمینگتون مدل IPL6750

8
دستگاه لیزر موهای زائد لسکلتون مدل LESCOLTON T011C
دستگاه لیزر موهای زائد لسکلتون مدل LESCOLTON T011C

9
دستگاه لیزر موهای زائد مک استایلر مدل MC-77000
دستگاه لیزر موهای زائد مک استایلر مدل MC-77000

10
دستگاه لیزر موهای زائد Xiaomi
دستگاه لیزر موهای زائد Xiaomi

بهترین ها

1

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی بیورر مدل  IPL10000 plus

2

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی بابیلیس مدل G940E

3

لیزر بدن براون مدل IPL 5001

4

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی فیلیپس مدل LUMEA BRI953/60

5

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی سیلک پرو مدل Dd2

6

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی تریا مدل ۴X

7

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی رمینگتون مدل IPL6750

8

دستگاه لیزر موهای زائد لسکلتون مدل LESCOLTON T011C

9

دستگاه لیزر موهای زائد مک استایلر مدل MC-77000

10

دستگاه لیزر موهای زائد Xiaomi


فروش ویژه

فروش ویژه

رتبه محصول

4.9

بهترین دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی چه ویژگی هایی دارد

رشد بیش از اندازه موها در بعضی از قسمت های بدن و همچنین موهای زائد صورت از جمله مشکلاتی است که از گذشته تا به امروز هم در خانم ها و هم در آقایان دیده می شود. بسیاری از افراد همواره به دنبال راه هایی برای از بین بردن دائمی موهای زائد خود هستند. استفاده از روش هایی مانند کرم های موبر، اپیلاسیون، ژیلت و ... که بسیاری از این روش ها دردناک هستند و یا باعث ایجاد حساسیت های پوستی می شوند، بسیار متدوال است. اما آیا روشی برای از  بین بردن دائمی این موها وجود دارد؟

در همین ابتدای مطلب بهتر است موضوعی را برای شما روشن سازیم. حذف موهای زائد هیچ وقت دائمی نیست. اگر به کلینیک های رفع موهای زائد نیز مراجعه کرده باشید، این موضوع را به شما می گویند که پس از پایان دوره درمان باید هر ۶ ماه یکبار دوباره به کلینیک مراجعه کرده و عمل لیزر را انجام دهید. البته این به این معنی نیست که لیزر بر روی موهای بدن شما بی تاثیر است، لیزر کردن موهای شما را کم و نازک می کند ولی تاثیر دائمی ندارد و این هم به دلیل فعالیت فولیکول هاست که هیچ گاه قطع نخواهد شد.

اجازه دهید این موضوع را با یک مثال برایتان روشن تر سازیم. فردی که به کلینیک رفع موهای زائد مراجعه می کند. در مدت بین جلسه اول تا دوم لیزر شاهد تغییرات فوق العاده ای در کاهش موهای زائد منطقه تحت درمان خواهد شد. بسیاری از افراد با دیدن این تغییرات دیگر به کلینیک ها مراجعه نخواهند کرد، اما باید بدانند که این تغییرات همیشگی نیست و در صورت عدم مراجعه دوباره به حالت قبل خواهد برگشت. پس توصیه می شود که طول درمان خود را کامل کنید. پس از طی ۶ جلسه درمان (تعداد جلسات درمان کاملا به نوع مو و پوست شما بستگی دارد) تغییرات به صورت محسوسی قابل مشاهده است. اما پس از گذشت ۶ ماه باید عمل لیزر کردن را دوباره تمدید کنید تا شاهد رشد دوباره موهای زائد خود نباشید.

 

 

اما صحبت ما در مورد دستگاه های موجود در کلینیک های زیبایی نیست. روی صحبت ما با آن دسته از افرادی است که می خواهند در منزل و بدون صرف هزینه های گزاف از شر موهای خود خلاص شوند. دستگاه لیزر موهای زائد خانگی وسیله ای مناسب برای این افراد است.

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی، در واقع دستگاه هایی مشابه دستگاه های لیزر موجود در کلینیک هستند اما در اندازه کوچکتر، عملکرد ضعیف تر و طول دوره درمان کمی طولانی تر. اما این موضوع ضعف این دستگاه ها به حساب نمی رود؛ ضعیف تر بودن تابش های این دستگاه ها به این دلیل است که افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند ممکن است تجربه کافی در استفاده از دستگاه لیزر نداشته باشند و در نتیجه در صورت قوی بودن دستگاه باعث ایجاد اثراتی مانند سوختگی و ایجاد لک در پوستشان خواهد شد.

 انواع دستگاه های لیزر در سال ۲۰۲۱ 

هنگامی که برای اولین بار لیزر به بازار وارد شد؛ توانست نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند، لیزرهای یاقوت یا روبی و لیزر Nd:YAG جزو اولین لیزرها بودند. این لیزرها تا حدودی توانستند پاسخگوی نیاز های افراد باشند اما با پیشرفت تکنولوژی این لیزرها کنار گذاشته شدند و لیزرهایی تحت عنوان لیزر های دایود و الکساندرایت جایگزین آن ها شدند که طول موج های  اختصاصی ساطع می کردند. با گذشت زمان نوع دیگری از لیزرها با نام لیزرهای IPL نیز به بازار وارد شدند.

فناوری که در هر یک از این نوع از لیزرها موجود بود با یکدیگر متفاوت است. در ادامه توضیح مختصری در مورد هر یک از این مدل ها آورده ایم:

⭐️ دستگاه لیزر خانگی ND-YAG :

این لیزر برای افرادی که دارای پوست های تیره هستند بسیار مناسب می باشد. لیزر های ND-YAG به صورت نقطه ای عمل می کنند. در نتیجه برای استفاده در سطوح وسیع چندان مناسب نیست. البته امروزه این نوع از لیزرها چندان رایج نیست.

 

 

⭐️ دستگاه لیزر خانگی الکساندرایت :

لیرز الکساندرایت که پیش تر بیشتر مورد توجه بسیاری از افرادی که برای حذف موهای زائد خود به کلینیک ها مراجعه می کردند  قرار گرفته بود، طول موجی برابر با ۷۵۵ نانومتر از خود ساطع می کند. این طول موج از طول موجی که لیزرهای دایود تولید می کنند پایین تر است. باید در نظر داشت که این نوع از لیزر برای افرادی که دارای پوست متمایل به تیره هستند پاسخگو نیست.

از نظر علمی ثابت شده است که طول موج های کوتاه تر برای افرادی که پوست روشنی دارند موثر تر عمل می کند، در نتیجه افرادی که دارای پوستی با درجه روشنایی ۱ تا ۴ هستند کاندیدای مناسبی برای این نوع از لیزر هستند. یکی از مزایایی لیزر های الکساندرایت این است که اشعه را در سطح بیشتری به پوست شما می تاباند در نتیجه درمان سریع تر انجام می شود. اما در کل این نوع از لیزر مناسب افراد با پوست روشن است. لیزر الکساندرایت بیشتر در کلینیک های رفع موهای زائد به کار برده می شود.

 

 

⭐️ دستگاه لیزر خانگی دایود :

لیزرهای دایود پس از لیزر الکساندرایت وارد بازار شده اند. این لیزر به خوبی توانسته است جایگزین الکساندرایت شود، البته برخی از افراد هنوز هم طرفدار لیزرهای الکساندرایت هستند.

لیزر دایود طول موج ۸۰۰ تا ۸۱۰ ساطع می کند. این طول موج بلند سبب می شود تا اشعه لیزر به عمق بیشتری نفوذ کرده و در نتیجه از آسیب رسیدن به رنگ دانه های موجود در پوست جلوگیری می کند و به دنبال آن از ایجاد لک های پوستی جلوگیری می کند.

لیزر های دایود برای افراد دارای پوست متوسط تا تیره مناسب تر است. این لیزر بر نواحی که دارای موهای تیره تر هستند موثر تر عمل میکند.

 

 

⭐️ دستگاه لیرز خانگی IPL:

این نوع از دستگاه های لیزر موهای جزو کم خطر ترین نوع لیزرها است که می توانید با هر نوع پوستی از آن استفاده کنید. البته انواع مختلفی از این نوع لیزر موجود است که برای مصارف مختلفی مانند از بردن لک های پوستی و مواردی از این قبیل مورد استفاده قرار می گیرد. این لیزر برای از بین بردن موهای زائد در سطح وسیع بسیار مناسب است.

 

 

 تفاوت دستگاه لیزر موهای زائد خانگی و لیزر های کلینیکی

همانطور که گفته شد تمام لیزر ها چه خانگی و چه لیرزهای موجود در کلینیک ها یک پروسه را انجام می دهد و آن هم تاباندن پالس های نوری به فولیکول های مو، تضعیف و در صورت ادامه از بین بردن آن هاست. در واقع عمل جذب توسط رنگدانه هایی انجام می شود که در داخل فولیکول های مو قرار دارند، به همین دلیل است که می گویند لیزر در نواحی دارای موهای ضخیم و پر رنگ تر بهتر عمل می کند.

اما تفاوتی که در دستگاه لیزر موهای زائد خانگی و کلینیکی وجود دارد این است که لیزر های خانگی عموما به گونه ای طراحی شده اند که آسیبی را به پوست شما وارد نکنند و استفاده از آن ها به گونه ای است که بدون کمک گرفتن از دیگران می توانید به راحتی از آن ها استفاده کنید.

 

 

 استفاده از لیزر موهای زائد برای خانم های باردار

استفاده از دستگاه های لیزر برای برخی از افراد بهتر است انجام نشود. مانند کسانیکه پوست خود را برنزه کرده اند و یا زنان باردار و یا زنان شیرده …

البته استفاده نکردن از لیزر برای زنان باردار ثابت نشده اما ممکن است به دلیل تابش اشعه های لیزر تاثیر منفی بر روی جنین و مادر داشته باشد. بهتر است بنا به احتیاط استفاده از لیرز را در دوران بارداری و یا شیردهی انجام ندهید. 

همچنین افرادی که پوست خود را برنزه کرده اند، باید تا زمان از بین رفتن رنگ بدن صبر کنند. چرا که ممکن است باعث ایجاد لک های پوستی در بدن این افراد شود.

 

 

 

 از دستگاه های لیزر خانگی در چه مناطقی می توان استفاده کرد؟

انواع مختلفی از دستگاه لیزر خانگی در بازار موجود هستند. قبل از استفاده از لیزر موهای زائد خانگی خود حتما دفترچه راهنمای آن را بخوانید چرا که موارد استفاده و مناطقی که مجاز به استفاده از لیزر می باشد، در آن مشخص شده است. عموما در تمام لیزر ها عنوان شده که از این دستگاه در مناطقی مانند سینه که مستعد سرطان هستند، استفاده نشود. البته اگر در داخل دفترچه آن محدودیتی برای این نواحی ذکر نشده بود می توانید از آن استفاده کنید.

 

 

 آیا در هنگام استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد خانگی، باید از عینک مخصوص لیزر استفاده کنیم؟

اصولا در کلینیک ها زدن عینک در هنگام لیزر کردن ضروری است، اما لیزر هایی که در منزل استفاده می شود نیازی به استفاده از عینک ندارند. اشعه ای که از این لیزر ها ساطع می شود عموما در حدی قوی نیستند که باعث آسیب به چشم بشوند. البته اگر در داخل دفترچه راهنمای لیزر استفاده از عینک تاکید شده بود حتما در هنگام لیزر کردن آن را به چشمانتان بزنید. در برخی از لیزرها عینک های مخصوصی برای محفاظت از چشم قرار داده شده است.

 سوختن پوست در اثر استفاده نادرست از لیزر موهای زائد:

این عارضه در هر نوع لیزری ممکن است رخ دهد. لیزرها اشعه هایی ساطع می کنند که تا عمق فولیکول ها به داخل پوست نفوذ می کند. در صورتی که درجه لیزر به درستی و متناسب با رنگ و نوع پوست تنظیم نشود ممکن است سوختگی در پوست شما ایجاد کند. افرادی که در کلینیک های لیزر کار می کنند عموما با توجه به مهارتی که دارند درجه ای را متناسب با پوست شما انتخاب خواهند کرد که در پوست شما مشکلی ایجاد نکند. اما در لیزرهای خانگی به دلیل نداشتن تجربه افراد استفاده کننده ویژگی قرار داده شده است و آن هم سنسور تشخیص رنگ پوست است که در ادامه به آن خواهیم داد.

 

 

 میزان اثر بخشی لیزر های خانگی:

همانطور که گفته شد استفاده از  لیزر موهای زائد چه از نوع کلینیکی و چه از نوع خانگی اثر بخشی قطعی و دائمی در از بین بردن موهای زائد ندارند و عملی که انجام می دهند کاهش سرعت رشد و تعداد موهاست. و حتی در مواردی شاهد کمرنگ تر شدن و نازک تر شدن موها نیز می باشید. این اثر بخشی در لیزرهای خانگی و کلینیکی هر دو به یک صورت انجام می شود. شاید تنها تفاوتی که بتوان در مورد این دو نوع لیزر دانست، اثر بخشی طولانی تر لیزرهای خانگی نسبت به لیزرهای کلینیک است و اینکه تعداد دفعات لازم برای درمان ممکن است بیشتر باشد.

 

 

 بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

لیزر در واقع یک اشعه تک رنگ و تک طول موج است که توسط دستگاه های مخصوص به سطح بدن تابیده می شود. این نور ساطع شده باعث می شود تا فولیکول های مو که منبع اصلی رویش مو هستند تخریب شده و ضعیف شود. اما آنچه که باعث جذب اشعه ها می شود فولیکول ها نیستند بلکه رنگدانه های ملانینی هستند که در داخل مو یافت می شوند. به همین دلیل در اکثر مکان هایی که موهای نازک دارند و یا افرادی که موهای روشن و نازکی دارند اثر گذاری کم تر است و برعکس در مناطقی که موهای ضخیمی رشد کرده اند اثر گذاری لیزر بیشتر است.

بر اساس تجربیات افرادی که به دنبال از بین بردن موهای زائد خود بوده اند، هیچ کدام از روش های از بین بردن موهای زائد توانسته آن ها را راضی کند. این افراد استفاده از لیزر را بهترین راه درمان دانسته اند. اما در این میان اینکه کدام دستگاه می تواند اثرات مثبتی بر روی موهای زائد شما داشته باشد خود امری است که باید به طور مفصل به آن پرداخت. این موضوع در واقع چیزی است که اکثر افراد به دنبال آن هستند. در ادامه، موارد و نکاتی را برایتان آورده ایم که با دانستن آن ها بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

لیزر های IPL در واقع فلش لامپهای زنون هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند. این لیزرها با ساطع کردن پالس های نوری در طول موج های مختلف باعث از بین رفتن موهای زائد می شود.

 

 

 بررسی ( نوع لیزر ، طول موج و مناسب بودن برای چه نوع پوستی ) :

 

⭐️ دستگاه لیزر خانگی الکساندرایت : ( طول موج :  ۷۵۵ نانومتر ) ، ( مناسب برای : افراد دارای پوست روشن تا متوسط )

⭐️ دستگاه لیزر خانگی دایود : ( طول موج : ۸۱۰ نانومتر ) ، ( مناسب برای : افراد دارای پوست متوسط تا تیره )

⭐️ دستگاه لیزر خانگی ND-YSG : ( هزار و شصد و چهار  نانومتر ) ، ( مناسب برای : افراد با پوست تیره )

⭐️ دستگته لیزر خانگی  IPL : ( نور چند طول موجی ) ، ( مناسب برای تمام افراد )

 

 

 معیار های خرید برای دستگاه های لیزر خانگی در سال 2021

برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر خانگی بهتر است ابتدا برند ها و مدل های مختلف را بررسی و کنید و مشخصات آنها را مطالعه کنید، در ادامه به این معیار ها میپردازیم.

 

⭐️ منبع تغذیه در لیزرهای خانگی:

منبع تغذیه در دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی با دو روش است: باتری های شارژی و برق خانگی.

البته گفته می شود استفاده از باتری های شارژی از ایمنی بالاتری برخوردار است اما لیزرهایی که با باتری کار می کنند زمان استفاده شان کمتر است. به طور مثال در لیزر های تریا ۴X از زمانی که شارژ دستگاه صفر می شود تا زمان شارژ کامل آن دو ساعت طول می کشد و مدت زمان قابل استفاده تنها نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه است و این باعث میشود تا مجبور شوید زمان زیادی را صرف لیزر کردن کنید، اما در عوض می توانید آن را با خود به هر جا ببرید. به هر حال این موضوع کاملا سلیقه ای است و شما اگر خواهان این نوع از لیزرها نیستید می توانید با رعایت قوانین ایمنی از  دستگاه های لیزری که به طور مستقیم به برق وصل می شوند استفاده کنید.

 

⭐️ تعداد شات در لیزر های خانگی:

برای خروج شات از داخل دستگاه لیزر معمولا دکمه ای قرار داده شده است که با فشردن آن اشعه از داخل پنجره تابش به سطح پوست شما تابانده می شود. هر بار که این اشعه با فشردن دکمه به پوست شما تابیده می شود را یک شات یا پالس می گویند، البته بعضی از دستگاه های لیزر فاقد این دکمه هستند و تنها در صورتی که پنجره تابش در تماس مستقیم با سطح پوست شما قرار بگیرد به طور اتوماتیک اشعه را ساطع می کند. تعداد شات در دستگاه های لیزر خانگی بسیار مهم است.

پیشنهاد می کنیم لیزرهایی را انتخاب کنید که دارای شات نا محدود باشند. البته داشتن شات های محدود نیز دلیل بر بد بودن دستگاه لیزر نخواهد بود اما شاید بعد از گذشت چند سال مجبور به تعویض آن شوید ولی در عین حال می توانید آن ها را با قیمت پایین تری تهیه کنید.

 

⭐️ تعداد سری لیزرهای موهای زائد خانگی:

تعداد سری در لیزر نیز برای بسیاری از افراد مهم است. سری هایی که در داخل دستگاه های لیزر موجود هستند برای نواحی مختلفی مانند بدن، صورت و منطق محدود مورد استفاده قرار می گیرند که این ویژگی در بعضی از لیزرها موجود نیست. البته با تمیز کردن سری لیزر می توانید از یک سری نیز برای نواحی مختلف استفاده کنید.

 

⭐️ سنسور تشخیص رنگ پوست:

در لیزرهای خانگی به دلیل نداشتن مهارت کافی فرد استفاه کننده در تنظیم میزان درجه تابش اشعه، سیستمی تحت عنوان سنسور تشخیص رنگ پوست قرار داده شده است. این سیستم به وسیله پنجره ای که مخصوص تشخیص رنگ پوست می باشد عمل می کند. کافی است سنسور موجود در دستگاه لیزر موهای زائد خانگی خود را بر روی محلی که قصد لیزر کردن آن را دارید بگذارید تا رنگ پوست شما را تشخیص دهد و میزان درجه تابش به صورت اتوماتیک توسط دستگاه لیزر مشخص شود. این درجه ها در لیزرها عموما در ۵ یا ۶ سطح قابل تنظیم است. توصیه می شود در اولین استفاده از درجه های کمتر استفاده کنید و در دفعات بعدی در صورتی که می توانید درد آن را تحمل کنید و در پوستتان سوختگی ایجاد نمی شود آن را در درجه های بالاتر تنظیم کنید.

 

 

سوالات متداول بهترین دستگاه لیزر خانگی برای موهای زائد با شات نامحدود در سال 2021

فروش ویژه